50/50


Godkväll!
Ödesmatchen mot Finland kommer allt närmre och imorgon smäller det. Vid vinst är vi klara för minst play-off till EM och om vi sen lyckas vinna hemma mot ett halvlojt och omotiverat Holland i sista matchen så är vi klara för EM som bästa tvåa.

Jag har inte varit ett dugg orolig för Sveriges del, inte då och inte nu. Alla skriverier innan Ungernmatchen som löd: Måstematch för Sverige, Sverige måste vinna, Vi får inte förlora osv... vilket skitsnack säger jag! Vi har (även fast vi förlorade mot Ungern) fortfarande allt i våra egna händer. Gör vi bara vad vi ska så KAN vi inte missa EM. Jag tror inte att Holland orkar eller kommer gå för 100 för att försöka vinna mot Sverige när man redan är klara, samtidigt vet jag att holländarna gillar Sverige väldigt mycket. Eftersom vi har en hel drös med svenska spelare i den holländska ligan så får man höra en del och senast förra veckan så berättade Rasmus Elm att i princip alla vill ha Sverige vidare , och det är positivt såklart.

Jag vill absolut se Elm i startelvan, och även Christian "Chippen" Wilhelmsson har spelat fruktansvärt bra på slutet, han är kreativ och snabb och älskar att utmana och det kommer vi att behöva borta i Helsingfors imorgonkväll.

Mina spel var ganska bleka igår då jag tycker att man borde vara 100% om man rekar två mantcher. Men Teg slarvade och tappade sin ledning, i box play skall tilläggas!!!! Ett svagt Kalix lyckades alltså kriga till sig 1 poäng och förstörde det hela. Olofström vände dock och vann med 4-3. Dom har ett starkt lag i år med två riktigt bra nyförvärv, Henrik Hetta och Eric Przepiorka båda från Asplöven, sistnämnda gjorde sagolika 73 poäng på 38 matcher.


Inga spel idag, istället sitter jag och hejar på Sverige U21 mot Slovenien, dom leder med 1-0 efter en halvtimmes spel nere på Vångavallen i Trelleborg.

Micke Andersson




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0