Champions League dag 2


Mina spel från gårdaren satt inte speciellt bra där enbart City vann till 1,30, och det var med nöd och näppe för man gjorde segermålet med 9 sek kvar av tilläggstiden. Agüero var mannen som frälste miljardbygget och det var tur det för annars hade det blivit grymt svårt att ta sig vidare från gruppspelet.

Det är i särklass den absolut tuffaste och mest spännande gruppen, för Napoli och Bayern München ser onekligen starka ut och imponerar stort, dom spelade 1-1 mot varandra igår. Leeds United kryssade också hemma mot Coventry och även där slutade det 1-1.

Våran match gick desto bättre för vi vann med 7-6 borta i Falun efter alldeles för stor och onödig dramatik. Vi ledde med både 4-1 och 7-4 men det slutade alltså 7-6. Falun tog ut målvakten med 10 sek kvar och det var tekning i våran zon, då gjorde seketariatet EXAKT samma som Frölunda gjorde nere i Göteborg för något år sedan, man startade inte klockan och spelet bara fortsatte hur mycket vi än banka och skrek och värst av allt, Falun lyckades att göra mål under tiden!
Domarna åker iväg och tar ett gemensamt beslut, men man väljer att slutsignalen hade gått och att matchen var över, därmed vann vi med 7-5 (trodde man??) men i protokollet stod det 7-6, HA HA HA, jag säger bara en sak, ALLTING kan hända i Falun, jag har slutat att bli förvånad.

Dagens bästa spel:

Olympiakos-Dortmund 2 (1,95) Fotboll, Champions League
Måstematch för bägge lagen men jag tror att Dortmund är klart bättre och dessutom har Mellber och co. problem och saknar Fuster och förmodligen också Torrosidis och Fejsa. Jag tror Dortmund vinner den här måste matchen och spelar dem till 1,95.

B.Leverkusen-Valencia 2 (2,90) Fotboll, Champions League
Nu väntar ett dubbelmöte och det kommer att bli direkt avgörande om vilka som följer med Chelase vidare från gruppspelet. Leverkusen har en vinst och en förlust medans Valencia har kryssat sina två, här är det dags för första segern. Det är alldeles för högt odds på tvåan och jag har Valencia som ett andra favoritlag så för mig är det inget svårt spel.

Milan-BATE Borisov 1 (1,15) Fotboll, Champions League
Milan är givetvis det laget jag älskar och håller på i alla lägen, och här har man absolut inga problem med att ta 3 poäng, frågan är bara om hur mycket man vill förnedra det vitryska laget? Hoppas att Zlatan spelar bra och gör poäng, varför inte lite fler magiska framspelningar och få igång Cassano och Robinho ännu mer? Campione del AC Milan.

Jag har träning ikväll och missar därför Milan.....

Ha en underbar fotbollskväll

Micke Andersson



Kommentarer
Postat av: Anonym

inte en chans att valencia vinner, kanske kryss men dom kommer inte vinna

2011-10-19 @ 19:46:11
Postat av: micke

rätt av dig! fel av mig :)

2011-10-19 @ 23:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0