Champions League


Min dubbel igår gick åt helvete eftersom FC Köpenhamn förlorade borta mot Horsens med 2-0 (!). En riktig skräll med andra ord, men Djurgården vann i alla fall, riktigt skönt, kul också att man gjorde 3 mål varav alla var riktiga läckra. Sjölund bombade in 1-1 på distans, Toivio lade en frispark ala Källström mot Holland (fast inte lika snygg såklart) och Jonson chippade in ett friläge. 1,87 på Dif var sjukaste oddset på länge.

Just nu sitter jag i bussen påväg till Falun för match, hoppas att sviten håller i sig och att vi fortsätter att spela bra.
Lite synd bara att det är Champions League idag som vi missar, men det är ju matcher imorgon med som tur är.

Här har vi dagens bästa spel:

Manchester City-Villareal 1 (1,30) Fotboll, Champions League
City är riktigt illa ute i gruppen och är i stort sett piskade att vinna ikväll för att CL-äventyret skall fortsätta. Villareal ser inget vidare ut och man saknar viktige Nilmar ikväll. Jag tror City vinner måstematchen.

Napoli-B München 2 (1,85) Fotboll, Champions League
Napoli är alltid svårslagna på hemmaplan men jag tror inte att det räcker ikväll för Bayern är ruskigt heta just nu. Man har inte släppt in ett enda mål på 13 matcher och över 1100 minuter...!!!! Det är ett helt sjukt facit av målvakten Neuer, hoppas att det håller i sig. Robben saknas i övrigt för bortalaget men jag tror man går som segrare ändå.

Leeds-Coventry 1 (1,60) Fotboll, Championship
Leeds är mycket bra på hemmaplan och är klasser bättre än Coventry. De har 7 raka hemmasegrar mot Coventry och jag tror de vinner lätt idag. Att Coventry dessutom saknar sin ordinarie målvakt Murphy gör det ännu lättare för Leeds. Leeds var faktiskt det första fotbollslag som jag började att heja på, då spelade man i Premier League och var ständigt ett topplag, tillslut gick man i konkurs. Hoppas dom klarar att ta sig upp i år.

Ha en underbar kväll.

Kämpa

Micke Andersson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0