Elitserien i Bandy!


Jajamensan, idag är det äntligen premiärdags för mitt fina Bollnäs!!! Dom tar emot Kalix hemma på Sävstaås och det kommer bli utklassning så håll i hatten. Kalix har man sett hemskt många gånger eftersom dom alltid har spelat i Skutskärs serie förutom 2 gånger då man tagit steget upp.

Mitt enda spel satt igår, säkert och bra. Känner mig ruskigt het på singlarna nu då jag är felfri hittills. Rosaklädda Palermo är ruskigt ruskigt hemmastarka och nu har man 4 av 4 och 11-4 i målskillnad (bland annat slog man Inter i premiären med 4-3, dock är Inter helt katastrofala såhär långt).

OBS. Är ni villig att spela för 5000kr då garanterar jag er att ni vinner. En singel på Hammarby och ni får 1000kr i vinst, det är den säkraste match jag någonsin i hela mitt liv har sett som överstiger 1,07 i odds. Visst låter det konstigt att riskera så för "så lite" men den är bombsäker. Det är bara att lassa!!!!

Finns även handicapspel som var helt sjukt, 3-0 till från start gav 2,00. Tack för kaffet säger jag, herregud!

Dagens bästa spel:

Vänersborg-Hammarby 2 (1,20) Bandy, Elitserien
Kvällens säkraste match alla kategorier! Har ni ekonomin och är redo att lassa, så kör. Här rådar det klasskillnad som att jämföra Barcelona och Gefle IF, typ. Hammarby har seriens bästa lag tillsammans med SAIK och Vänersborgs bästa spelare är lika gammal som jag och kommer få ett stort genombrott i år. Dom har även fixat hall så ni behöver inte vara oroliga över någon dålig is osv. Bajen vinner hur lätt som helst och minst med 5 mål.

Vetlanda-Broberg 2 (1,55) Bandy, Elitserien
Hemmalaget har tappat Tim Persson till Villa, Thomas Knutson till VSK, Johan Löfstedt till SAIK (årets bästa värvning) och man har värvat två ryssar 34 respektive 36 år och en från Kazakstan 36 år, inga världsvärvningar direkt. Inomhus i all ära, men visst hade Vetlanda gynnats av lite duggregn ikväll. Broberg är Sveriges skridskostarkaste lag och man har likaså det mest talangfulla. Dom var bra redan ifjol men man är mycket bättre i år. Det är en solklar tvåa.

Tillberga-Edsbyn 2 (1,55) Bandy, Elitserien
Andreas Bergwall har lämnat målet i Västeråslaget för spel i Ryssland och Herajärvi från Haparanda har kommit.  Han är en av världens bästa målvakter så det är inget nerbyte. Men man har för tunn trupp för att utmana, man missar slutspel i år igen och Edsbyn har fått ihop det hela på ett bra sätt med tanke på den trupp man har. Inomhusmatch betyder att det finns inget väder heller som kan förstöra, så man tar hem dom 3 poäng som man har åkt ner för att hämta.

Borås-Västerås 2 (1,55) Ishockey, Allsvenskan
Borås har vunnit 3 och förlorat 10, det säger det mesta. Västerås kommer från en snöplig uddamålsförlust i seriefinalen mot Örebro. Man var det bättre laget och skapade mängder med målchanser varav 3 skott tog i ramen. Revanch att utkräva och det är Borås som blir straffade, enkel seger.

Mickes trippel:
Vänersborg-Hammarby 2
Vetlanda-Broberg 2
Tillberga-Edsbyn 2
Insats: 300kr
Odds: 2,88

Ha en underbar fredag!!

Kämpa

Micke Andersson


Kommentarer
Postat av: Anonym

lassa lassa lassa...

2011-10-30 @ 02:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0