Födelsedagstippning!


God Morgon! Idag är det den 1 oktober och det betyder att det är min födelsedag.
Den ska jag fira med mina två närmsta vänner fredrik & johannes. Men först ut idag är det ishockey, Valbo J20, vi har hemmapremiär i serien mot Hedemora och det blir min första seriematch för i år. Vi känner oss i mycket bra form och siktar på full pott.


Gårdagens spel blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, så jag hoppas att ni inte ryggade speciellt hårt? det gick helt åt helvete med andra ord. Tex så låg Ängelholm under med hela 5-0 redan efter 48min!!!! Man blev totalt avklädda och tränaren skämdes så mycket att han funderade på att gå ut och sätta sig i bussen.

I övrigt är jag hemskt förvånad att FOC Farsta förlorade sin sinnessjukt viktiga hemmamatch. Man ledde med klara 2-0 men när klockan stod på 90 så var resultatet helt plötsligt 2-3 och Nyköping kunde därmed fira sin första bortaseger för säsongen. Något jag vill påpeka är att man släppte in 2-2 i 85:e och 2-3 i 90:e. Det måste ha varit ett fruktansvärt darrigt försvarsspel från Farstas sida.

Visby kunde inte heller hålla sitt starka hemmaspel, även Hudiksvall svek och förlorade, men det måste varit en väldigt konstig match. Efter andra perioden ledde Hudik skotten med 29-8 men låg under med 4-2! Målvakten hade alltså 50% och blev med all rätt utbytt men då var matchen tyvärr redan över.

Med andra ord så var det bara Hammarby som satt och 1 av 6 spel (7 om man räknar med Ängelholm) är givetvis inte godkänt! Men vi tar nya tag.


Här kommer mina bästa spel idag:

Piteå-Tyresö FF 2 (1.48) Fotboll, Damallsvenskan
Piteå säkrade kontraktet senast i och med bortasegern mot seriens bästa hemmalag Kristianstad 2-0, starkt jobbat!! Tyresö leder serien på målskillnad före Ldb.FC Malmö och här har man inte råd att tappa några poäng. Målskillnaden blir viktig och man går för storseger.

Rosengård-Varberg 2 (1.90) Fotboll, Div 1 Södra
Det här blir ingen snäll match eftersom båda lagen har säsongens hittills viktigaste match, Rosengård för att hålla sig kvar och Varberg för seriesegern. Förstnämnda har 1 poäng upp till Skövde som är utanför kvalplats och Varberg leder serien på 47 poäng, 1 poäng före Sylvia. Ruskigt viktig match där båda går för 3:an, och det blir Varberg som fixar detta.

Dalkurd-IK Frej 1 (1.45) Fotboll, Div 1 Norra
Enligt mig är oddset lite för lågt om man tänker på att Frejs förlustfria svit på 9 raka matcher, men förra helgen tog det stopp. Men Dalkurd krigar för seriesegern och det väger tyngre här,  man har inte råd att förlora när det bara återstår 4 omgångar.

Hoffenheim-B.München 2 (1.45) Fotboll, Bundesliga
Hoffenheim är med och krigar i toppen och ligger idag på en 4:e plats med 12 poäng. Bayern har börjat säsongen vansinnigt bra och har förkrossande 21-1 i måkskillnad och har tagit 18 av 21 möjliga poäng. Man gör inget misstag här.

Aston Villa-Wigan 1 (1.57) Fotboll, Premier League
Aston Villa får tillbaka både Darren Bent och Emile Heskey samtidigt som Wigan saknar sin viktigaste spelare Rodallega. Jag tror att man vinner ganska lätt här.

Blackburn-Manchester City 2 (1.53) Fotboll, Premier League
Manchester är klasser bättre och känner revanch efter veckans förlust i Champions League borta mot Bayern München. Svenske Martin Olsson är avstängd men det spelar mindre roll. Storseger väntar för Mancinis grabbar.

Tyresö Trollbäcken-Warberg 2 (1.35) Innebandy, Superligan
Nykomlingen Tyresö vann senast borta mot den andra nykomlingen Jönköping med knappa 5-4. Om allt går som det skall så har Warberg både Kimmo Eskelinen och Magnus Svensson tillbaka på plan, men Martin Emanuelsson är fortfarande skadad. Denna rek anser jag som säker.

Valencia-Granada 1 (1.25) Fotboll, La Liga
Mitt favoritlag förutom AC Milan är Valencia och här räknar jag med en stark 3 poängare!!! Man fick mycket beröm efter veckans 1-1 match mot Chelsea i Champions League och många säger att man har världens mest talangfulla lag och spelar en kreativ och intensiv fotboll som publiken bara älskar. Borta på Mestalla tar ett nykomliga lag som Granada 0 poäng.


Dagens Trippel:
Piteå-Tyresö 2
Rosengård-Varberg 2
Valencia-Granada 1
Odds: 3.51



Kämpa..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0