För mycket bra spel idag!


Mina spel igår satt väldigt bra där 3 av 4 gick hem, tyvärr lade jag fel lag på min lången vilket händer alldeles för ofta. Det är 1 av 4 alltså 25% chans att man väljer det enda laget som förlorar och återigen lyckas man med den bedriften. Det var Sylvia som förlorade hemma mot Rosengård med 2-0, nu tror jag inte längre att dom har chansen på seriesegern.

Att jag valde Farsta, Eskilstuna City och Karlskoga tycker jag var snyggt av mig, för det var inga dåliga odds heller. 1,97, 1,55, 1,90 ger ett odds på 5,80 och det måste vara den bästa trippeln jag någonsin skulle ha gjort om jag inte valde Sylvia istället för Farsta............. Farsta vann med 5-2, City med 7-0 och Karlskoga me 6-0, snacka om att jag visste vad jag pratade om i dessa matcher, tre stora krossar!!!! Jag känner mig stolt! Eskilstuna City vann därmed serien och är klara för Div 1 nästa år och Karlskoga klarade nytt kontrakt i Div 2.

Idag finns det helt sjukt mycket spel och svårigheten med dagens spel är att veta vilka lag man skall ha på vilka lappar, för det är ju tyvärr alltid någon som ryker.

För er som inte vet så hyllades Peter Forsberg inatt i Denver, Colorado och hans tröja hissades i taket i Pepsi Center. Därmed får nummer 21 i Colorado aldrig mer användas. Det var det mest magiska ögonblick jag någonsin har sett, jag blir alldeles tårögd när jag ser det och för er som ännu inte har sett det,  kopiera länken här: http://www.nhl.com/


Här är dagens bästa spel:

Valsta Syrianska-Dalkurd 2 (1,95) Fotboll, Division 1 Norra
Förra matchen slutade 6-1 (!) till Dalkurd och jag tror att det blir vinst med 2-3 bollar nu igen. Att Valsta är seriens sämsta hemmalag skall också tilläggas och man måste vinna för att försöka hålla sig kvar men tjaaaa.. Seriens sämsta hemmalag mot ett taggat, hungrigt och betydligt bättre Dalkurd som kämpar för direktplatsen till Superettan? Skulle inte tro det.

Varberg-Sleipner 1 (1,35) Fotboll, Division 1 Södra
Återigen kan Varberg springa ifrån Sylvia i kampen om direktplatsen upp till Superettan eftersom Sylvia vek ner sig igår. Sleipner har ingenting att spela för och här på hemmaplan är man ett säkert kort med 25-9 i målskillnad och 9-1-1 i matchfacit.

Dalen-Tyresö Trollbäcken 1 (1,25) Innebandy, Superligan
Inte världens bästa odds men dagens i särklass säkraste spel. Nykomlingarna skall ställas mot seriens tuffaste hemmalag som har lekt sig fram hittills och har en målskillnad på 28-14 och 3 av 3 möjliga segrar, säker etta.

Tvååker-V Frölunda 2 (2,40) Fotboll, Division 2
Frölunda ligger på säker mark men det skiljer bara 1 poäng, så om man förlorar idag samtidigt som tenhult och kållered vinner så ramlar man ner. Därför är det säsongens viktigaste match och man har faktiskt 2 raka segrar och är i bra form samtidigt som Tvååker inte alls är i form.

Umeå FC-Vasalund 1 (1,65) Fotboll, Division 1 Norra
Umeå är ett starkt hemmalag precis som Vasalund, men Vasalunds bortaspel har allt annat än övertygat. Umeå går upp i serieledning om man vinner här samtidigt som Dalkurd förlorar, men om båda vinner så är man i alla fall tvåa och på kvalplats till Superettan och det är inte dåligt.

Sirius-BK Forward 1 (1,40) Fotboll, Divison 1 Norra
Dagens osäkraste spel av mina rekar, också med alldeles för lågt odds. Båda lagen har kapacitet till att kryssa, framförallt Forward som har kryssat 11 av 23 matcher! Sirius bortaspel är betydligt bättre än hemma, men det finns inget annat än vinst här, då försvinner chansen om spel i Superettan.

Skövde-Kristianstad 1 (1,95) Fotboll, Division 1 Södra
Kampen om att klara sig kvar fortsätter för Skövde och att Rosengård skrällde till sig en seger igår mot topplaget Sylvia förbättrade knappast sina chanser. Vinner man här är man på säker mark och då är läget under kontroll. Kristinastad har inget att spela för.

Dagens trippel:
Valsta Syrianska-Dalkurd 2 1,95
Varberg-Sleipner 1 1,35
Dalen-Tyresö T 1,25
Odds: 3,29


Ha en fortsatt trevlig sportsöndag och glöm inte kampen om Allsvenskan 2012, Ängelholm-Öster visas på TV4 och senare ikväll är det ju Gustafsson 3 tr.

Kämpa.....

Micke Andersson




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0