Många som vann igår?


God förmiddag!
Jag måste börja med att säga att jag är grymt nöjd över att jag fick så många vänner att vinna igår via singelspel på SAIK 2,35. En del lassa, en del spelade lite säkrare men hur som helst så blev det vinst och när oddset är så sjukt överhöjt så blev det ändå ett bra klirr i spelkassan. Det bästa med bandyn är att spelbolagen har ingen koll på den, vilket gör att jag kommer att hitta många fina rekar där i vinter.

I övrigt var det en medioker gårdag där Arsenal vann till 1,47 medans Linköping 2,65 förlorade och Sevillas starka segersvit på hemmaplan bröts, 2-2.

Idag finns det såhär mycket spel igen, handboll, fotboll, hockey, innebandy.... vad skall man välja? Såg att serieledande Ystad som har sex raka segrar sedan premiärförlusten mot mitt favoritlag H43 har hela 2,15 borta mot trean Redbergslid, hur tänkte dom där??? Hemmalaget står som favoriter på 1,85 och det tycker jag är helt fel. Jag tänker dock inte reka den med tanke på att göteborgslaget vann senast med galna 40-24 men att det är för högt odds det vågar jag garanterat påstå.

Mina bästa spel idag:

Olofström-Mörrum 1 (1,40) Ishockey, Div 1
Hemmalaget har inlett med 9 segrar och 2 förluster och ligger för nuvarande på en andraplats bakom Kristianstad. Bortalaget har startat ganska svagt med 5 segrar på 12 matcher, men senast slog man Karlskrona med 4-0 och det var starkt. Men idag blir det för tufft då man möter seriens bästa lag enligt mig och Eric Przepiorka leder som väntat poängligan.

Dalen-IKSU 2 (1,75) Innabandy, Elitserien, Dam
Laddat Umeåderby där Dalen är lillasyster till guldkandidaten IKSU. Ifjol blev det silver efter förlust mot Djurgården i finalen och man har redan förlorat två matcher av sex. Dalen har skrapat ihop 9 poäng och ligger på sista slutspelsplats, men ikväll ramlar man med all säkerhet ner om laget därunder vinner för IKSU vinner det här lätt.

Hannover-Mainz 1 (1,95) Fotboll, Bundesliga
Cupmatch är alltid svårtippat, men Mainz har varit odugliga i år och man gick vidare här i cupen via förlängning medans Hannover vann med klara 6-0. Dessutom vann Hannover senast mot Europas hetaste lag Bayern München med 2-1 och därmed sprack Manuel Neuers hållna nolla och chansen att skriva in sig i historieböckerna. För att slå Timo Hilderbrands rekord i Bundesliga så behövdes ytterligare 123min, men 1 147min lär väl hur som helst anses som fantastiskt.

Levante-Real Sociedad 1 (1,72) Fotboll, La Liga
Skrällaget Levante fortsätter att imponera och senast slog man Villareal med 3-0 och man har bara släppt in 3 mål på 8 matcher vilket är minst i hela ligan, Barcelona har släppt in 4. Hemma är man starka och har vunnit alla tre med en målskillnad på 7-1. Bortalaget Sociedad har allt annat än imponerat, 8 poäng jämfört med Levantes 20 är inget att hänga i julgranen.

Wolverhampton-Manchester City 2 (1,37) Fotboll, England, Ligacupen
Behöver inte ens förklara mig angående City och dess form, vi alla vet att man körde över United i helgen och man är inte nöjd över att åka ut i den 4:e rundan mot ett lag som Wolves här i Ligacupen. City kommer med säkerhet att försöka vinna här cupen också, som för övrigt är väldigt stor i England.

Jag hade kunnat tagit med hur många andra matcher som helst, Leeds 3,10 borta mot Birmingham, Nynäshamn 1,50 mot Vallentuna, Mora 2,05 borta mot Borås och Udinese till skyhöga 4,00 mot Napoli. Udinese ligger tvåa med 4 poäng före Napoli och då hade väl 2,10-2,60 varit ett mer passande odds än 4,00? Det sista laget jag skulle spela på ikväll vore i alla fall Napoli.

KÄMPA

Micke Andersson




Kommentarer
Postat av: Anonym

vad tror du om skyttekung i bandyn micke? såg att edlund stod i 4,0 och nilsson 5,0 ggr pengarna igår, lär väl ha minskat under dagen kan jag tänka mig. Men om inte är de väl bara att slänga in allt man äger och har och dela upp det på hälften, tex 1000 på edlund och 1000 på nilsson, då har man garanterat minst 2 tusen i vinst?:)

2011-10-26 @ 19:47:31
Postat av: micke

ja det stämmer.. men däremot tror jag Johan Löfstedt SAIK blir en het kandidat, liksom Lukkarila i Bollnäs, vi har även Bryngelsson i Villa, men antagligen blir det väl nilsson eller edlund som du säger men det finns andra kandidater men skulle väl säga att det är 80 % på att någon av dom vinner!! :)

2011-10-27 @ 00:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0