Sevilla är dagens bästa spel!


Idag är min först dag som arbetslös sedan 15 sep och jag måste säga att det är väldigt skönt då jag har hunnit med massa olika grejer som jag inte alls har haft tid med tidigare som tex tagit en löptur och tvättat bilen. Jag saknar inte jobbet ett dugg och är glad över att det blev som det blev.

Igår gick det sisådär då Warberg 1,40, Djurgåden 1,50 och Värnamo 2,30 vann. Djurgården var väldigt säker och man vann busenkelt precis som väntat, 1,50 var otroligt överraskande. Värnamo visade också att man är större och starkare än lilla Väsby som tyvärr får fortsätta i division 1 även nästa säsong, tror jag. Likaså Brage var numret större än Sylvia och vann på bortaplan med 3-1 och det känns som att Superettanlagen är bättre rakt igenom.

Olofström tappade igår sin 2-1 ledning mot Nybro och förlorade med 3-2 samtidigt som ledande Kristianstad överraskande förlorade hemma mot Pantern på sudden. Alltså så hade Olofström gått upp i serieledning vid vinst igår. Hedemora svek och förlorade snöpligt med 6-5 mot bottengänget Lindlöven.
Annars var gårdagens störst skräll i handbollen där HK Malmö spöade giganten Sävehof med 30-28. Det blev 3 av 6 spel som satt och så länge jag inte understiger 50% så lär jag vara nöjd. Eftersom insatsen alltid är densamma oavsett odds så kan jag aldrig gå minus, dock så kan jag ändå gå plus eftersom oddsen är alltid olika.

Till något helt annat så måste jag nämna att skandalen då Martin Sevcs kallar HV71:s Daniel Rahimi för "fucking gypsy" (din jävla zigenare) har gått helt över styr. Det snackas alltså om fängelse för Sevcs och hur många gånger har inte folk sagt "din jävla neger, din jävla fitta, negerjävel" osv? Det är ju inte direkt någonting som kan ge men för livet, som tex tacklingar mot huvudet. Visst är det fult och böter och avstängning är självklart, men fängelse? hallå liksom.....

Dagens bästa spel:

Bofors-Rögle 1 (1,75) Ishockey, Allsvenskan
Värmlänningarna har varit överraskande bra i år och ligger på en skön tredjeplats och återigen är man otroligt hemmastarka med 6 av 7 möjliga vinster. Man är också i en bra form då man slog Malmö i fredags med 3-2. Rögle lär spela på sin absoluta toppnivå om man skall ro hem detta.

Örebro-Oskarshamn 1 (1,30) Ishockey, Allsvenskan
Örebro leder serien och är inne i en bra trend med två svåra matcher i ryggen mot Västerås och Leksand där båda slutade med seger. Oskarshamn har tagit ett rejält kliv gentemot förra året men uppe i Närke då ska man vara glad om man lyckas hålla undan första 20.

Storvreta-Täby 2 (2,50) Innebandy, Superligan
Här har vi mötet som dom flesta tror spelar SM-finalen i globen 2012, vilket även jag tror (om inte mitt Pixbo skräller). Täby leder serien och har vunnit allt i sin väg och även om Danne Bron-Sundbom saknas ikväll så är man ändå rejält målfarliga och det är offensiven som är deras styrka. Storvreta har vunnit dom senaste 8 mot varandra men Täby är mycket bättre i år än tidigare. Tufft och jämnt lär det bli men jag spelar Täby till fina 2,50 ändå.

Vålerengen-Fredrikstad 1 (1,42) Fotboll, Norska Tippeligan
Fredrikstad ligger på en svag 14:e plats av 16 lag medans Vålerengen ligger 6:a och vid vinst ikväll är man helt plötsligt delad 2:a med Tromsö. Man förlorade senast mot Ålesund men innan den hade man fyra raka segrar och man lär vara taggade till ikväll.

Stoke-Newcastle X (2,15) Fotboll, Premier League
Kvällens stora utmaning har vi här! Det är ett av världens starkaste hemmalag mot ett Newcastle som ännu inte förlorat. Stoke är obesegrade hemma och kommer sälja sig dyrt ikväll, men Newcastle har inte imponerat på sistone och man åkte faktiskt ut ur ligacupen förra veckan efter 2-2 (4-3 förlängning) mot Blackburn. Revanch att utkräva finns, men jag tycker att ett kryss här är nog båda lagen väldigt nöjda med.

Sevilla-Granada 1 (1,33) Fotboll, La Liga
Kvällens spik har vi här, inget snack om saken. Bortalaget har 0 poäng och 0 gjorda mål på bortaplan medans Sevilla är obesegrade här hemma. Lilla jumbon Granada är inte bra och saknar mittfältarna Jamie Romera och Carlos Benitez som är avstängda. Sedan tidigare saknar gästerna ytterligare sex spelare. Ettan är urstark till 1,33

Ha en trevlig måndag

Kämpa!

Micke Andersson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0