Pinsamt!


God kväll!
Igår gick det inte riktigt som planerat, jag trodde att jag hade matcherna men med 2 stora skrällar så förstördes det hela för att kunna klassas som en bra dag. Det blev lite pinsamt.

Det började med att Dalkurd inte lyckades knyta ihop säcken för andra helgen i rad! Det är faktiskt riktigt dåligt av dom, rent ut sagt bedrövligt. Valsta Syrianska krigar för att hålla sig kvar men det ska inte räcka mot ett av seriens bästa lag eller kanske det allra bästa? Dalkurd ledde med 1-0 men förlorade med 4-2. Valsta är i övrigt ett jävligt dåligt hemmalag men tydligen inte igår.

Dalen var gårdagens andra stora skräll och det räknar jag som årets största skräll hittills då nykomlingarna Tyresö vinner uppe i Umeå med 6-4. Jag trodde helt ärligt att Dalen skulle förbli obesegrade på hemmaplan denna säsong men där hade jag fel. V Frölunda och Skövde kryssade båda två och det var inte riktigt vad man hade siktat på men båda ligger åtminstone ovanför kvalstrecket och det är huvudsaken.

Vad var det som gick bra igår? Jo, Varberg vann till 1,35 och sprang ifrån Sylvia och leder nu med 5 poäng. Nästa helg möts dom i en ren seriefinal men jag tror ändå inte att Varberg släpper detta, även om dom skulle förlora så har man ändå 2 poäng tillgodo och det räcker. Umeå 1,65 och Sirius 1,40 vann med uddamålen och skickade ner Dalkurd till 4:e plats. Vilken dramatiskt avslutning det kommer att bli i Division 1 Norra.

Tyvärr har jag inte tid att skriva om några matcher idag men jag får hoppas att ni har lite koll själva!

Kämpa....

Micke Andersson





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0