Premiärdags för bandyn!


Nu jäklar är det äntligen bandydags och det är Villa-Lidköping-SAIK som har premiär ikväll, resten spelar väl på fredag tror jag?....

Igår var det en av årets sämsta speldagar då jag bara såg en spelvärd match och det var mitt Philadelphia Flyers som mötte Toronto hemma och vann enkelt med 4-2 efter 2 mål av JAGR! Det var hans första i Phillytröjan och dom var heeeelt identiska via två solklara frilägen från mittzon och avslut i mitten på vänstra hörnet, två fina mål. Han hade ett till friläge innan men då gjorde "monstret" Jonas Gustafsson en fin benparad, annars så var det en het Jagr inatt och 1,83 var ett otroligt bra spel på dom men jag har lite fobi för att spela NHL och därför hoppade jag just det, typiskt.

Dagens bästa spel:

Färjestad-Linköping 2 (2,65) Hockey, Elitserien
Linköping är på gång och man vann senast med 2-0 uppe i Skellefteå. Att FBK också är på gång ska jag inte sticka under stolen med för man har tre raka segrar men LHC förstärker ikväll med sina två super-tjeckier, Jan Hlavac och Jaroslav Hlinka, och det blir avgörande, framförallt i PP blir det farligt.

Arsenal-Bolton 1 (1,47) Fotboll, England, Ligacupen
Hemmalaget är inne i en bra trend och vinner ganska enkelt ikväll, hemmaplan gör inte saken sämre.

Sevilla-Racing Santander 1 (1,35) Fotboll, La Liga
Tillsammans med Barcelona och skrällaget Levante är Sevilla ännu obesegrade och på hemmaplan är man 100 procentiga med 4 vinster och 6-2 i målskillnad. På bortaplan är det lite mindre positivt då man har 4 kryss. Ikväll vinner man igen och utökar statistiken till 5-0-0.

Villa Lid-SAIK 2 (2,35) Bandy, Elitserien
Villa har tappat Johan Esplund som var fjolårets bästa och viktigaste spelare tillsammans med brorsan Daniel Andersson. SAIK har tappat 2 av sina 3 bästa spelare och det är verkligen tungt men man har förstärkt med målsprutan Johan Löfstedt från Vetlanda. Daniel Mossberg och Mikhail Sveshnikov har lämnat för spel i Ryssland men Daniel Berlin är kvar och han har fått ett bra grepp om laget och är den stora ledaren. 2,35 på SAIK är helt j*vla galet tycker jag då det är stor skillnad på lagen, dom möttes tidigare i år och då körde man över Villa rejält.

Kämpa..

Micke Andersson





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0