Sämsta tänkbara bandypremiär...


Godmorgon mina vänner!
Jag måste be er alla om världens största ursäkt och jag lovar att jag kommer aldrig mer be folk spela på si eller så sätt, utan det är upp till er själva att bestämma, såklart!

Jag mår hemskt dåligt sedan gårdagen och jag har skuldkänslor till 1000 men det är ingenting som går att ändra på nu, förutom att sätta dagens spel. Jag tänker inte skriva alltför mycket om hur jävla kass jag var igår eller hur jävla dålig Hammarby var som inte lyckas slå ett helt värdelöst Vänersborg och så vidare, utan jag jobbar på och ber som sagt alla om ursäkt och hoppas ni gjorde det bättre igår än vad jag gjorde.

Broberg tog inte ens poäng vilket ändå Bajen gjorde 6-6 (tack vare världens bästa Patrik Nilsson) utan dom åkte på torsk nere i Vetlanda med 7-5 vilket också gör mig helt förvirrad. Det är en omöjlighet enligt mig, usch och fy så jävla dåligt. Två av säsongens stora skrällar är redan gjorda.

Dagens bästa spel:

Everton-Manchester United 2 (1,77) Fotboll, Premier League
Jag har många gånger hört att man inte skall spela på matcher när Everton har hemmaplan för där är man svårslagna, men jag måste ändå gå emot det idag eftersom United ligger redan nu 5 poäng efter segermaskinen City och man har helt enkelt inte råd att tappa några poäng idag, för då ser det betydligt mörkare ut för Fergusons gäng.

Valencia-Getafe 1 (1,50) Fotboll, La liga
Mitt Valencia tog tidigare i veckan en väldigt viktig seger i bortamötet mot Zaragoza, som man brukar ha relativt svårt för och tidigare möten har slutat med hela 4-0 och 5-0 förluster. Nu har man hemmaplan och Getafe är inget starkt lag så på Mestalla blir det tufft. Hoppas och tror på enkel seger.

PSG-Caen 1 (1,32) Fotboll, Ligue 1
Storsatsande PSG fortsätter att rada upp segrar och har nu 8-2-1 och leder serien. Caen är ett mittenlag och är inte så dåliga men i Paris fokuserar man nog för mycket på sevärdheter som eiffeltornet och kommer därför att bli överkörda ikväll.

Montpellier-Nancy 1 (1,53) Fotboll, Ligue 1
Man fortsätter att haka på PSG i toppen och ikväll ställs man mot seriens näst sista lag, även om Nancy har 5 kryss på 11 matcher. Men en 3 poängare är riktigt dåligt och det visar att man är för dålig. Har ingenting att hämta här.

IBF Falun-KAIS Mora 2 (1,90) Innebandy, Damer
Det här är dagens bästa spel och om jag skulle våga lova nånting idag så vore det här. För några säsonger sedan var Falun ett topplag men nu är man utanför slutspelsplats och har bara vunnit 2 matcher på 6 försök, det är inget bra facit. Ett av seriens absolut bästa lag (om inte det bästa?) kommer på besök och fullständigt mosar Falun borta på lugnet. Mora är obesegrade och man har maximala 18 poäng på 6 matcher med en målskillnad på 32-12. Frågan är hur mycket vill man förödmjuka "lillasyster" i slaget om dalarna?

Roma-Milan 2 (2,50) Fotboll, Seria-A
Nu är det äntligen dags, Totti vs Zlatan och jakten på förstaplatsen fortsätter för mitt Milan. Romas form är inget som gör mig orolig och man har bara gjort 9 mål, Milan har gjort 16. Det är kryss som oroar mig mest inför kvällens möte men Milan behöver verkligen 3 poäng för att fortsätta jobba sig upp och man är verkligen i storform då både Nocerino och Boateng har gjort hattrick nu på slutet, även Zlatan och Cassano är i god form och är förhoppningsvis väldigt spelsugna ikväll och det kommer att bli avgörande. Stekelenburg lär vara på tårna ikväll om inte Milan skall göra 4 mål för tredje matchen i rad?

Ha en underbar lördag.

Kämpa kämpa kämpa

Micke Andersson




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0