Seriefinal + 20-års fest :)


Godmorgon!
Mitt spel igår satt lika säkert som guldet på Fort Knox och det var fantastiskt skönt och verkligen välbehövligt. Jag tvekade aldrig en sekund på GUIF igår och spelade hårt. Plus i spelkassan är såklart både väldigt viktigt och roligt, nu har man självförtroende igen och jag hoppas att det hjälper dagens spel och även kanske lite på dagens seriefinal vi har mot Örebro.

Vi har fått ett nyförvärv från Brynäs J20 som deltar i dagens match, så vi ser oerhört starka ut nu och det ska mycket till för att Örebro ska rubba oss på hemmaplan. Efter matchen ska jag på 20 års fest och det är min goda vän Madeleine Nilsson som nyligen har fyllt år och vi ska fira henne ikväll, det ska bli jättekul. Det kan bli en helt magisk lördag idag.

Dagens bästa spel:

Qviding-Assyriska 2 (1,50) Fotboll, Superettan
Assyriska kan fortfarande ramla ner på kvalplats men då krävs att både Jönköping Södra och Hammarby tar poäng men det är ganska osannolikt. Hammarby möter Ängelholm borta som siktar på en direktplats till Allsvenskan och Jönköping möter GIF Sundsvall som just nu ligger på direktplatsen och tappar man poäng idag samtidigt som Ängelholm vinner då byter dom två plats. Assyriska tänker ändå inte riskera något och man vill gärna spela bra och vinna årets sista match mot jumbon och det kan nog ramla in en hel del bollar bakom hemmalagets målvakt.

Aston Villa-West Brom 1 (1,80) Fotboll, Premier League
Att hemmalaget senast förlorade med 4-1 gör ingen uppmärksam eftersom det var Manchester City som stod för motståndet. Hemma på Villa Park är man ännu obesegrad efter 4 matcher och målskillnaden lyder 6-2. West Brom vann senast men det räcker inte till här.

Newcastle-Wigan 1 (1,48) Fotboll, Premier League
Toppen mot botten, Wigan kommer med dåligt självförtroende efter 3-1 förlusten mot ett Bolton som hittills har varit helt bedrövliga. Newcastle spelade senast 2-2 mot Tottenham efter en sen kvittering, förutom dom själva så är det är bara United och Chelsea som också ännu är obsegrade. Wigan får det hemskt jobbigt idag.

Bolton-Sunderland 2 (3,05) Fotboll, Premier League
Bortalagets odds är väldigt konstigt tycker jag då det råder klasskillnad här mellan. Seb Larssons Sunderland är underskattade och tappade förgäves 1-1 senast mot Arsenal i slutminuten, Sunderlands mål gjordes av Seb på frispark, årets hittills snyggaste och bästa frispark. Han blev därefter hyllad av både Van Persie och Arsene Wengar och blev klassad som hela Premier Leagues bästa frisparksskytt och tillhörande av ett av dom bästa skotten i hela ligan, det är stort tycker jag. Bolton har förskräckliga 4-15 i målskillnad på hemmaplan och 4 raka förluster.

Dagens chans: Fiorentina-Catania 2 (4,70) Fotboll, Serie A
Fiorentina har inlett sådär och man är ett mittenlag, kanske lite högre än så. Men Catania förmodar jag är i storform eftersom man förra helgen slog Inter med 2-1. Visserligen är inte Inter speciellt bra just nu vilket jag är hemskt glad över, men ändå. Det är en betydligt mindre skräll om man vinner här, jag anser inte Catania som ett sämre lag, men kolla oddset?! helt galet.

Ha en underbar lördag!

Kämpa...

Micke Andersson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0