Mår som man förtjänar...


Denna dag har varit den jobbigaste och värsta i mitt liv. Jag var på Madeleine Nilssons 20 års fest igår och det blev en heeeel del alkohol må jag säga, och det fick jag känna på idag. Festen var helt otrolig med jättegod mat och tårta och massor med lekar och spel, den kunde inte bli bättre.

Vi vann matchen igår mot serieledande Örebro med 4-3 på straffar, vi låg under med 3-0 efter första perioden, dom gjorde tre mål på 62 sekunder. Det var hemskt orättvist för vi spelade ut dom totalt och det fortsatte vi med i andra och tredje och jobbade upp oss till 3-3 och vi borde avgjort mycket tidigare än på straffar med tanke på att vi fick avsluta matchen med 5 min powerplay. Men nu blev det vinst på straffar istället och vi är nya serieledare.

Hade jag inte mått så förskräckligt dåligt idag så hade jag spelat en fyrling som jag ansåg som bergsäker. Den bestod av Sirius 1,15, Umeå 1,15, Dalkurd 1,60 och Väsby 1,45, samtliga lag var piskade att vinna för att kämpa om direktplatsen och kvalplatsen till Superettan och visst gjorde dom det. Därmed tog Umeå direktplatsen upp och Väsby får kvala, Sirius  hamnade också på 50 poäng precis som Väsby och man missade kvalet pga målskillnad. 51, 50, 50, 49, så blev alltså poängställningen för dessa fyra topplag. Jämnaste någonsin?

Fler matcher som jag skulle rekat idag var Tottenham, Milan och Manchester City och dom tre vann också, jag hade med andra ord satt 7 av 7 rekar idag. Visst är det lätt att sitta och säga så nu i efterhand men det är sanningen. Alla som pratade med mig igår vet att jag sade att City skulle vinna och Milan förlorar inte mot Serie-A:s sämsta lag, sen Spurs tyckte jag var ett bra spel till höga 1,80.

Med andra ord är jag väldigt besviken på ett sätt men det fanns inte en möjlighet att spela idag eftersom jag har sovit hela dagen och mått så dåligt som det bara går att må.

Idag skrevs historia och det var Manchester Citys 6-1 seger över Manchester United borta på Old Trafford. Lillebror visade att man verkligen tänker utmana om seriesegern i år och jag sade redan förra sommaren att nästa år vinner City och självklart står jag fast vid det efter dagens makalösa utförande. 38 matcher utan förlust blev det för United hemma på Old Trafford och idag mötte man City och det resulterade i den största förlusten genom tiderna för världens största fotbollsklubb.

Mitt älskade Milan var illa ute idag när man låg under med 3-0 (!) mot Lecce efter den första halvleken. Därefter satte man in Kevin-Prince Boateng och det var då showen startade. Han sköt och sköt och han hade verkligen bestämt sig för att vända på det här. Pang-pang-pang så hade han gjort ett äkta hattrick, på bara 14 min! Två av dom målen var helt sinnessjuka halvvolleyskott, det bara small i nätmaskorna bakom Benassi. Mario Yepes blev matchhjälte med sitt 4-3 mål och det var hans första mål i Milantröjan, det var en magisk andra halvlek och jag är så lycklig över att jag fick ta del av det.

Ha en underbar söndagskväll och glöm inte att det är farligt mycket tvgodis ikväll, Time Out, Vem kan slå Filip och Fredrik, Härmed förklarar jag er Chuck och Larry, Cluc Calcio.

Micke Andersson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0