13/13 på tre dagar!


Godmorgon!
Sviten håller i sig än idag och jag hoppas att det fortsätter så. Det blev 13 av 13 igår när mina två lag vann superlätt.

Pixbo 1,45 krossade Jönköping totalt och det blev tvåsiffrigt, 10-4. Calebsson är tillbaka i Pixbo och det märks direkt, verkligen. Min favorit expert är Matte Forslund på Svenska Spel (https://svenskaspel.se/?pageid=/sport/spelinformation/speltips) och han har jag gått emot flera gånger nu och jag har vunnit alla, det känns bra.
Braga 1,20 var mitt andra spel och dom krossade Vitória Setúbal med 3-0 och det var aldrig några som helst problem där.

Jag ångrar mig lite nu att mina "skojtipp" igår på de tre bandymatcherna inte gjordes som vanliga rekar..... Det var Sveriges 4 bästa lag som ställdes mot varandra och först var det SAIK-Bollnäs där jag trodde på ettan till 1,55 och den vann hemmalaget med 4-3. Sedan var det Villa/Lidköping-Västerås som jag anser som säsongens svåraste match, den slutade 9-8 och VSK ledde med både 5-2 och 6-3 men förlorade ändå, så Sveriges svåraste match passar in bra där ;) Jag trodde på Villa till 1,55 och det blev rätt.

Sist ut var Vänersborg-Edsbyn där jag trodde på hemmalaget till 2,45, det var piskad till att vinna om man vill ta sig till slutspel och man lyckades efter att fd. Edsbynstjärnan Jocke Hedqvist pangat in 4 mål och man vann med 6-4.

Alltså kunde jag haft 16 av 16 spel om jag rekade dessa....

Mickes tips och information:
Det finns en del matcher idag som är bra men jag väljer att inte reka dom för jag vill verkligen inte förstöra min svit. Ipswich 2,35 hemma mot Middlesborough är ett mycket bra spel. De har vunnit 2 raka med 3-2 och 5-1 mot ledande West Ham!!! Middlesb. spelade i veckan en tuff 120minuters match mot Sundeland där man föll tillslut och det sitter i idag. Man har spelat 9 raka matcher utan vinst och man har även 3-4 skador men Vasse McDonald saknas definitivt.
West Ham 1,95 mot Peterborough är oxå ett bra spel, de vill bibehålla serieledningen och senast tog man en stark 2-1 seger mot värsta rivalen Millwall där man spelade med en man kort i 80min.

At.Madrid 1,85 mot Racing är också värt att spela. At.Madrid har spelat 7 matcher utan att släppa in ett enda mål och formen är mycket bra. Racing har 5 raka utan vinst.


Dagens spel är från Svenska Spel

Jönköping-Lidköping 2 (1,70) Bandy, Allsvenskan
Lidköping har bara förlorat 1 av de 9 senaste matcherna och man är bara en pong bakom tvåan Gripen som innehar kvalplatsen till Elitserien. Lidköping kommer att krossa Jönköping idag.

Haparanda-Örebro 2 (1,70) Bandy, Allsvenskan
Harapanda är helt OK men inte i närheten av Örebro. Denna match är ett måste att vinna för Örebro om man skall vinna serien och ta direktplatsen till Elitserien. Jag tror man vinner ganska lätt.

Reading-Coventry 1 (1,47) Fotboll The Championship
Reading vann senast med 1-0 mot Bristol C och man är med i kampen om play-off. Coventry är seriens sämsta lag och man har inte vunnit en enda bortamatch, 0-3-11 med en målskillnad på 7-23. Ettan sitter.

Hull-Bristol City 1 (1,73) The Championship
Hull missade en hel drös med chanser i senaste matchen mot Doncaster, man har nu fått vila lite extra eftersom matchen mot Portsmouth blev uppskjuten. Det är struligt i Bristol City som riskerar att sakna upp till sex ordinarie spelare. Defensiven är hårdast drabbad, då man har nya avbräck i avstängda duon Bolasie/Wilson och rutinerade mittbacken Louis Carey är helt uträknad och Lewin Nyatanga lär inte heller kunna spela. Snacka om en nödbackslinje till dagens match, även ny skada på tvåvägsmittfältaren Neil Kilkenny. Kan vara dagens bästa spel?

Sirius-Kalix 1 (1,25) Bandy, Elitserien
Sirius gjorde en bra match senast i 4-3 förlusten mot Edsbyn och man har inte tappat hoppet om en slutspelsplats ännu, det är 4 poäng upp så det är absolut inte uträknade. Kalix kommer att åka ur Elitserien och man har ingenting att hämta här nere på Studenternas IP i Uppsala.

Hallby-Skånela 2 (1,40) Handboll, Allsvenskan
Hallby ligger 8:a och förlorade senast med 32-28 mot Önnered och det märks att man inte har något att göra mot topplagen. Skånela leder serien med en poäng före Helsingborg så varje poäng är otroligt viktig. Skånela kommer med två fina segrar i ryggen mot topplagen Önnered och Lindesberg.

Blackpool-Portsmouth 1 (1,70) Fotboll, The Championship
Blackpool ligger 5:a och är otroligt starka på hemmaplan, 3:e bäst. Man har 3 raka segrar med en målskillnad på 8-2 så det ser mycket lovande ut inför kvällens match. Potsmouth är sjukt kass på bortaplan och har förlorat 9 av 15 matcher där. Laget har 5 raka förluster så formen kan inte bli så mycket sämre. Mycket bra etta.

Ha en underbar lördag och glöm inte och James Bond 21.30 ikväll ;)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det går bra för dig nu, kollar varje dag på dina tips så för guds skull fortsätt med dina klockrena tips.

Denna sida är en guldgruva och gillar din kunskap på lite uddare sporter och serier.



Keep up the good work !

2012-02-11 @ 21:10:45
Postat av: Micke

Tackar, roligt att höra! jag ska försöka, tyvärr så missade jag två av sju spel idag men jag har ändå 18/20 på de fyra senaste dagarna!



tack tack, hoppas du fortsätter att följa mig! :)

2012-02-12 @ 00:50:18
URL: http://spelaettkrysstva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0