Åttondelsfinaler i Champions League!


Godmorgon!
Äntligen är det dags för Champions League igen och jag tror att Barcelona och Lyon vinner enkelt i sina matcher, men det återstår att se.

Igår så hade jag bara ett spel och det var en ren seriefinal mellan Storvreta som tog emot Falun hemma i fyrishov och de vann med 5-3. Jag spelade hcp 0-1 till Falun och Mika Kohonen satte 5-3 i öppen bur med 6 sekunder kvar, mycket turligt men skönt.

Dagens spel kommer från Svenska Spel

Edsbyn-Villa/Lidköping 2 (2,45) Bandy, Elitserien
Villa har 9 raka segrar och leder serien före SAIK. Edsbyn har visserligen bara förlorat en hemmamatch denna säsongen men tvåan till 2,45 måste testas. Villa är ett mycket bättre lag och jag tror stenhårt på dom, Villa vann med 8-1 på hemmaplan. Skynda er att spela för oddset kommer garanterat att sänkas, till 2,10 ungefär.

B Leverkusen-Barcelona 2 (1,35) Fotboll, Champions League, åttondelsfinal
Barcelona är för bra för tyskarna tror jag men det kan nog bli hyfsat jämt för de tyska lagen är alltid otroligt hemmastarka. Det kommer vara fullsatt på läktaren och jag hoppas att det kan hjälpa till att lyfta Leverkusen.

Lyon-Apoel Nicosia 1 (1,38) Fotboll, Champions League, åttondelsfinal
Lyon är mycket mycket bättre än detta cypriotiska lag och på hemmaplan så finns det inte en chans att man inte vinner.

Cardiff-Peterborough 1 (1,57) Foboll, The Championship
Cardiff lär vara rejält revanschsugna nu efter två raka förluster. Peterborough är inte i närheten av Cardiffs kapacitet så taktiken lär ligga på försvar ikväll. Det måste bara bli seger ikväll annars tappar Cardiff sin 4:e plats.

Coventry-Leeds 2 (2,20) Fotboll, The Championship
Coventry må vara seriens sämsta bortalag men på hemmaplan så är man ett helt annat lag. Leeds förlorade i helgen efter att Brighton skickat in 2-1 i 90+1. Leeds är ruskigt mycket bättre än Coventry och det är otroligt viktigt att vinna ikväll om man ska sikta på playoff.

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0