Fredagsdubbel!


Godmorgon!
Sitter här som vanligt och tittar på Vakna! med The Voice, så grymt bra program tycker jag. Det snackas mycket om den nye prinsessan som föddes igår, namnet på bebisen skall bestämmas idag och jag tycker faktiskt att det skall bli liite spännande att få höra det, därefter så bryr jag mig inte ett dugg.

Till gårdagens spel, det blev 3/5 spel och jag är inte nöjd alls framförallt att jag tog Åkers som fick storstryk med 5-2 borta mot Enköping och jag hade lite feelings för Enköping för de är hungriga nu och hemma i Bachohallen är man ganska bra och deras lag på papperet är verkligen att lag för allettan. Dock så tror jag att Åkers tar två raka hemma och går vidare.

Däremot så satt jag de andra div 1 matcherna enkelt, det var Kallinge/Ronneby 1,42 som vann med 5-3 mot Tranås och även Olofström 1,60 vann med 5-3 mot Nybro.

At.Bilbao vann hemma mot Lokomotiv Moskva med 1-0 och gick vidare till åttondelsfinal eftersom man förlorade med 2-1 borta i Ryssland och därmed gjorde man fler mål på bortaplan, Lokomotiv gjorde ju 0.

Standard Liege 1,50 var mitt andra spel och de spelade 0-0 hemma mot Wisla Krakow men man gick vidare ändå eftersom man spelade 1-1 på bortaplan.

Dagens bästa spel från Svenska Spel

Mönchengladbach-Hambrug 1 (1,60) Fotboll, Bundesliga
Topplaget Mönchengladbach ligger tvåa 3 poäng bakom ledande Dortmund och 1 poäng före trean München. Hemma är man obesegrade och målskillnaden är 24-7 och det är imponerande. Fruktansvärt viktig match och Hamburg förlorade senast med 3-1 mot Werder Bremen.

Maritimo-Uniao Leiria 1 (1,42) Fotboll, Portugisiska Ligan
Maritimo skuggar strax bakom topplagen och inom en snart framtid är man nog med och slåss för man har vunnit mot många bra lag och senast på hemmaplan så slog man Sporting Lissabon med 3-1. Idag blir det en lite lättare uppgift då nästjumbon Leiria kommer på besök, de har 1 vinst av 10 på bortaplan varav 7 har förlorats, målskillnaden är 8-19. Jag tror att ettan sitter enkelt.

Ha en bra fredag!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0