Italien forzar ute i Europa!


Godmorgon!
Jag sitter här och tittar på VAKNA med The Voice med Jakob Öqvist och Martin Björck och bara njuter av gårdagens bandyupplaga och Champions Leaguespel. Jag är fruktansvärt nöjd med båda delarna, det kunde fan inte bli bättre.

Bandyn blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, den blev inte alls så spännande som jag hade hoppats på. Och det tackar jag Västerås SK för som vek ner sig som ett ungdomslag, så grymt svagt, på hemmaplan dessutom. Bollnäs och Västerås stod båda på 33 poäng och +38 i målskillnad så det skulle bli ett galet målrace som avgjorde det hela och Bollnäs hade 3-0 efter 10 minuter och jag njöt förfullt MEN, Västerås vann inte ens! Man fick STORstryk mot Kungälv med 4-10 och skämdes ut sig totalt. Men jag som Bollnäsfan tackar såklart, och vi kunde med lugn och ro spela av andra halvlek uppe i Kalix som faktiskt bara slutade 2-2 men matchen vanns ändå med klara 9-4.

Därmed blev Bollnäs siste lag att välja och man valde Broberg eftersom Villa överraskande tog duktiga Kungälv. Västerås möter Hammarby och jag tror att man åker ut där.

SAIK vann förresten seriefinalen igår hemma mot Villa/Lidköping med 5-4 och det var en sjukt spännande och bra match där SAIK blev värdiga vinnare, grattis!

I Champions League-fotbollen så slog Napoli Chelsea med fina 3-1 och nu blir det mycket svårt för Chelsea att vända detta. Det var Edison Cavani som låg bakom allt, givetvis, han gjorde assisterade Lavezzi till 1-0, han gjorde själv 2-1 och sedan serverade han Lavezzi till 3-1 och matchen var avgjord. Cavani låg alltså bakom allt och han blir bara bättre och bättre. Forza Italy!

Dagens bästa spel från Svenska Spel

St Etienne-Lorient 1 (1,85) Fotboll, Ligue 1
St Etienne är inne i en mycket bra period och man har 2 raka segrar med 5-0 i målskillnad och på hemmaplan är man svårslagna. Lorient är inte speciellt bra och ikväll så saknar man hela 9 spelare (!) och på bortaplan har man bara vunnit 1 av 11 och målskillnaden är 9-20. Spelas hårt!

Sochaux-Lille 2 (1,72) Fotboll, Lige 1
Hemmalaget Sochaux saknar 6 spelare ikväll och ligger sist i serien. Lille ligger 3:a och krigar för Champions League och man har bara förlorat 1 av 11 på bortaplan så där är man är knappast svaga. Jag tror att tvåan sitter lätt och det är ett mycket bra spel!

Köping-Finspång 1 (1,65) Bandy, Allsvenskan
Köping säkrar spel i allsvenskan om man vinner här för man är 3 poäng före Skutskär och Finspång och det är bara 2 matcher kvar. Finspång är riktigt kassa och bör få rejält med stryk här även om de MÅSTE vinna eftersom man ligger näst sist på samma poäng som Skutskär men med mycket sämre målskillnad. Köping har vunnit sina 2 senaste hemmamatcher och har spelat bra på slutet. Jag såg själv Finspång spela förra onsdagen här hemma i Skutskär och man blev avklädda totalt och förlorade med 9-0. Finspång förtjänar inte att vara kvar i serie så jag hoppas att Köping skickar ut dom här ikväll!

Basel-B München 2 (1,55) Champions League, åttondelsfinal
Jag tror att Bayern är alldeles för bra här och bara vinner.

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Roni Mezo

Jag tackar för ditt Bollnässpel! Satte en trippel igår på mixen.. (vetlanda +2, bollnäs -2 och dundee U ö2) 7,10 i odds :D

2012-02-22 @ 11:36:10
Postat av: Micke

Ingen fara, var så lite så :D underbart att höra, kanon!! Grattis :) Bollnäs var det lättaste spelet någonsin!

2012-02-22 @ 11:48:53
URL: http://spelaettkrysstva.blogg.se/
Postat av: Roni Mezo

Jo jag håller helt klart med dig! Så underbart att se 0-3 efter bara några minuter :D vad tror du om kvartsfinalerna då?

2012-02-22 @ 13:04:29
Postat av: Micke

Verkligen!! :D jag tror stenhårt på mitt Bollnäs, självklart! Man är det klart bästa laget och vinner med 3 raka ;) hehe. SAIK vinner, Villa vinner och Bajen vinner.. Drömfinalen är givetvis Bollnäs-SAIK så kan vi å revansch eftersom vi felaktigt förlorade ifjol då vi avgjorde men blev bortdömt för offside, vilket det inte var! Dock så tror jag att Villa kanske slår ut Bollnäs i semin.. men det tar vi isåfall efter kvartarna ;)

2012-02-22 @ 23:04:37
URL: http://spelaettkrysstva.blogg.se/
Postat av: Roni Mezo

Jag minns finalen och tyckte att det var så surt så hoppas ni får eran revansch.. Bott i vetlanda så jag är lite gul i hjärtat när det gäller bandyn men nu när det är slutspel får jag heja på bollnäs för din skull ;) har västerås ingen chans mot bajen eller? hammarby har ju inte presterat som väntat i år..

2012-02-23 @ 01:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0