Milan-Arsenal 20.45!


Godmorgon!
Ikväll smäller det hemma på San Siro och Milan får tillbaka Zlatan, Nesta, Boateng och Pato, vad jag har hört. Det blir fruktansvärt viktigt att ha dessa med och jag hoppas att Arsenal har mycket respekt ikväll och att Milan vinner matchen.

Igår var det en riktigt bra dag och jag satte 4 av 5 spel där Leeds 2,20 var det enda laget som inte vann.

Villa/Lidköping 2,45 tog sin första seger på över 6 år uppe i Edsbyn och man gjorde det enkelt med 7-4, jag var helt övertygad om att de skulle vinna och jag hade även rätt att oddset skulle sänkas till 2,10, det var precis så det blev haha. Cardiff 1,57 vann med 3-1 hemma mot Peterborough, Barcelona 1,35 vann med 3-1 och Lyon 1,38 vann med knappa 1-0.

Vad tror ni om Champions League? Vinner Milan ikväll? Det är en underbar turnering och jag tycker om den mer och mer för varje år. Den bästa fotbollen i världen spelas i Champions, det finns det statistik på.

Dagens spel kommer från Svenska Spel

Lugi-Sävehof 2 (1,50) Handboll, Elitserien damer
Ren seriefinal och Lugi sade inför säsongen att man skulle ge Sävehof en match. Jag tror inte att man lyckas för Sävehof är alldeles för bra för det.

Borås-Bofors 2 (1,73) Ishockey, Allsvenskan
Borås ligger sist i serien har 12 poäng upp till strecket så jag tror att man åker ur, det är för mycket att hämta upp. Bofors ligger 2:a med en poäng före Leksand och man vill absolut inte släppa andraplatsen. Mycket bra tvåa.

Broberg-Sirius 1 (1,45) Bandy, Elitserien
Sirius kryssade senast hemma mot Kalix och nu tror jag att chansen på slutspel är kört, man är hela 5 poäng efter Broberg på 8:e platsen. Broberg är starka hemma på hällåsen och vill gärna hålla jagande Gais bakom sig så det här torskar man inte.

Gais-Sandviken 2 (1,70) Bandy, Elitserien
SAIK siktar på förstaplatsen och Gais på slutspel. Jag tror att SAIK är för bra och därför vinner de. Förlorar Gais kan slutspelet vara kört.

Redbergslid-Alingsås 2 (1,75) Handboll, Elitserien
Redbergslid kommer att missa slutspel så motivationen är inte på topp medans Alingsås går som tåget och siktar på 3:e platsen som Sävehof just nu har, men det skiljer bara 1 poäng. Dagens bästa spel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0