Milan blev rånade igår!!!!

Imorgon börjar jag att jobba och jag kliver upp 05.00 för att åka till Stockholm så jag kommer inte att hinna skriva på bloggen tidigare än typ 17.00.

Godmorgon!
Jag är fortfarande arg och fruktansvärt besviken över vad som hände Milan igår då Sulley Muntari klart och tydligt gjorde 2-0 som linjedomaren lyckades missa???? Fråga mig inte hur detta är möjligt för att en mänsklig varelse missar detta är för mig helt ofattbart och en linjedomare som har bäst blick i världen typ kan inte missa detta. Jag tror helt klart att han gjorde det med flit, för han såg mycket väl att det var ett solklart mål!

Milan dominerade första halvlek totalt och borde verkligen ha haft en större ledning än 1-0 i paus. Man fortsatte att spela bra i början av andra och El Shaarawy kom in i byte mot Pato som var helt oduglig, och som han sprang. Han sprang sönder Juventus totalt och det såg ut som han var dubbelt så snabb som alla i deras lag, riktigt roligt att se och jag hoppas att han får mer speltid här framöver. Juventus kom sedan in mer och mer i matchen och det blev jämnt och sedan gör man oxå 1-1 i 86:e vilket blev slutresultatet. Att juventus fick en utvisning strax därefter spelade ingen roll, Milan hann inte göra nå mål på de sista 8 minuter som man pressade enormt på.

Juventus fick också ett mål bortdömt som de sade var fel, men jag såg en bild igår på att det var korrekt och han var offside lite med huvudet, alltså så blev milan RÅNADE på segern och kanske är nu chansen på seriesegern över?



Mina spel igår var odugliga och det var bara Montepllier 1,85 och UNIK 1,40 som vann. Birmingham åkte på sin första hemmaförlust, Skutskär förlorade med 5-4 men klarade sig ändå eftersom Falun vann mot UNIK och nu väntas kval mot Nyborg för Sif. Gripen förlorade sin sista match inför kvalet, så lite märkliga resultat var det allt.

Idag har vi helt galet mycket bra spel och det finns mer spel som är värda att spelas tex Storvreta 1,25, Dortmund 1,25, Åkers 1,35 och varför inte prova Inter till 4,20 mot Napoli? Eller Napoli själva till 1,75?

OBS. Storvreta möter Umeå som är helt urkass hemma i Fyrishallen och den matchen till 1,25 kan användas i en dubbel eller trippel för den är stensäker!!

Mina bästa spel idag från Svenska Spel

Norwich-Manchester United 2 (1,50) Fotboll, Premier League
United har inte råd att förlora det här, man är 5 poäng efter ledande City men har en match mindre spelad. Torskar man här är man borta.

Jönköping-Falun 1 (3,25) Innebandy, Superligan
Jag missade tyvärr Jönköping senast till fina 4,25 mot Täby som man vann enkelt med 6-3. Falun saknar fortfarande Rasmus Enström och utan honom är de ett helt annat lag. Jönköping krigar för att inte åka ur men man har 4 poäng tillgodo och så dåliga är man inte, de har skrällt mot många topplag i år. Mycket bra spel till 3,25!

B München-Schalke 2 (6,30) Fotboll, Bundesliga
Inte för att jag tror på seger för Schalke idag, men att man ger 6,30 (!!!!!) gånger pengarna när man bara har en poäng mindre tycker jag är ganska sjukt. Nog har München en galen hemmastatistik med 34-3 i målskillnad, men man har ändå förlorat 2 matcher där. Hoppas att Schalke skräller, precis som Basel gjorde i veckan när man slog München.

Hammarby-Skövde 2 (1,70) Handboll, Elitserien
Detta är förmodligen dagens bästa spel! Hammarby är helt under isen och kommer att åka ur medans Skövde ligger 6:a och krigar för slutspel men det är fruktansvärt jämnt och det skiljer bara 1 poäng ner till 9:e platsen. Denna spelas riktigt hårt!!

Vallecano-Real Madrid 2 (1,30) Fotboll, La Liga
Tacka och ta emot, bankränta på 1,30.

Broberg-Bollnäs 2 (1,90) Bandy, Slutspel kvartsfinal match 1:5
Bollnäs tar tag i taktpinnen här idag för att man är ett mycket bättre bandylag och vill ha revansch eftersom de förlorade här senast i serien.

Edsbyn-SAIK 2 (2,05) Bandy, Slutspel kvartsfinal match 1:5
SAIK är för bra och vinner här, vikigt att ta tag i matchserien direkt från början.

AIK-Helsingborg 2 (2,35) Innebandy, Elitserien
AIK har haft problem med sjukdomar i veckan och man saknar fortfarande K-J Nilsson som är lagets bäste och viktigaste spelare. Helsingborg vann senast med hela 7-3 mot jätten Storvreta så formen är god. Jag tror att Helsingborg har en bra chans här.

At.Madrid-Barcelona 2 (1,38) Fotboll, La Liga
Barcelona är hela 10 poäng efter Real och det tror jag aldrig att man tar ikapp. Dock så kommer man inte att sluta spela för det är långt kvar och nu väntas en tuff bortamatch, Madrid har bara förlorat 1 match hemma i år så Barcelona lär vara på hugget för seger ikväll, och det fixar man.

Ha en underbar söndag med mycket tv-godis, jag ska njuta som aldrig förr eftersom det är min sista lediga dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0