Slutspurt i bandyn!


Godmorgon!
Idag är det FA-Cupen och den rör jag inte för där går det hur som helst hela tiden så det är inget jag rekommenderar.

Jag satt 2 av 3 spel igår och det var Bollnäs 1,45 som inte lyckades vinna, de spelade 1-1 hemma mot Broberg och Hellmyrs gjorde målet och han har därmed gjort 3 mål och 7 assist på två matcher, sjukt! Resultatet var inte heller speciellt vanligt, 1-1 i bandy vet jag inte när jag såg senast?

Villa/Lidköping 1,40 vann hemma mot Bajen och det krävdes fram till 93:e minuten innan man avgjorde med 6-5 målet, skönt. Malmö som jag sade var ett mycket bra spel till fina 1,80 vann hur lätt som helst med 32-26 och tog sig från 9:e till en 6:e plats. Hoppas att ni spelade den hårt!

Glöm inte stryktipset idag men det är en fruktansvärt svår omgång..... Lycka till!

Dagens bästa spel från Svenska Spel

Lidköping-Blåsut 1 (1,30) Bandy, Allsvenskan
Det är två omgångar kvar och man ligger 3:a med en poäng bakom Gripen som är på kvalplats. Lidköping måste vinna sina två sista omgångar och det kommer man att göra, inget snack om saken.

Gripen-Tranås 1 (1,20) Bandy, Allsvenskan
Gripen förlorade överraskande sist och öppnade upp för Lidköping att komma ikapp, men nu jävlar tappar man inte ett poäng till det lovar jag. Gripen kommer att kvala för spel i Elitserien 2012/13.

Leeds-Doncaster 1 (1,62) Fotboll, The Championship
Leeds har ramlat ner långt och laget missade kvalplats på målskillnad ifjol. Målet är självklart kval men det ser mörkt ut nu och senast förlorade man mot Coventry med 2-1 och idag möter man seriens sämsta lag och blir det inte vinst här så är det godnatt, typ.

Sirius-Västerås 2 (1,65) Bandy, Elitserien
Sirius ligger på kvalplats föra att hålla sig kvar och det är 3 poäng upp till Gais och Vänersborg som möts idag, blir det kryss i den matchen så ser det mörkt ut men om nått av lagen vinner och Sirius vinner så är man bara 1 poäng efter och då är det fullt möjligt att slippa kval. Västerås jagar andraplatsen och är mycket bättre än Sirius, därför vinner dom och Sirius får förbereda sig för kval.

Vetlanda-SAIK 2 (1,40) Bandy, Elitserien
Vetlanda ligger på sista kvalplats precis ovanför nedflyttningsstrecket, man har 4 poäng mer än Kalix och om man skall åka ut så lär Vetlanda förlora sina två sista medans Kalix vinner sina två stort, men det kommer INTE att hända. Vetlanda för kvala och SAIK siktar på seriesegern, man möter ledande Villa i sista omgången. Klasskillnad.

Ha en underbar lördag alla!



Kommentarer
Postat av: Z-man

Ryggat o klart!

2012-02-18 @ 11:54:38
Postat av: Micke

vilka rygga du på? samtliga? gick ju åt helvete på 2 av dom, fy fan va besviken jag är på lidköping som förlorade med 2-1.. vilka nollor!

2012-02-19 @ 00:30:54
URL: http://spelaettkrysstva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0