Magisk Bandykväll väntar!


Godmorgon!
Gårdagen blev kass och jag missade båda spelen då Storvreta 2,05 åkte på storstryk nere i Helsingborg med 7-3 och höjde sig hemmalaget en aning när man såg Henke Larsson på läktaren kanske? Benfica åkte oväntat på stryk mot Vitoria Guimares som inte har nånting att spela för egentligen medans Benfica leder serien.

Jag kikade lite på innebandymatchen och i tredje perioden så dominerade Storvreta stundtals och hade bud på måååånga fler mål än de 3 som gjordes. Man missade läge på läge och hade faktiskt lite otur tycker jag. Kohonen, Stenberg och Holtz matchades hårt och fick mycket speltid men tyvärr så förlorade man ändå men Storvreta är ändå Sveriges klart bästa lag enligt mig. Jag hoppas att de spelar final mot mitt favoritlag Pixbo.

VILKEN UNDERBAR BANDYKVÄLL!!!!

Idag är det slutomgång i bandyns Elitserie och det är många fruktansvärt viktiga matcher där två av dom är stenklara segrar! Den absolut tuffaste matchen är den mellan Gais-Sirius där det är på liv och död för förloraren kommer att få kvala mot 2:an från Allsvenskan norra eller södra. Jag tror att Gais vinner det där eftersom de har hemmaplan och de är ett bättre lag än Sirius i år. Sirius har verkligen tappat allt denna säsong, ifjol spelade man kvartsfinal mot Bollnäs och stod upp bra i två matcher men nu är man alltså helt under isen fast man inte ens har tappat några spelare.

Kvällens supermatcher är SAIK-Villa, Kalix-Bollnäs och Västerås-Kungälv och jag kan LOVA att Bollnäs kommer att krossa Kalix även om Kalix har en teoretisk chans att hänga kvar (slå Bollnäs med 13 mål samtidigt som Vetlanda förlorar). Grejen är att Bollnäs och Västerås ligger båda 3:a med samma poäng och samma målskillnad, +38. Laget som kommer 3:a får välja mellan de två återstående lagen att möta i en kvartsfinal och varken SAIK eller Villa kommer att välja Hammarby vilket betyder att de är ett av de återstående lagen som finns att välja för laget som slutar 3:a och detta lag kommer inte heller att välja Hammarby så därmed klargör jag för er att laget som slutar 4:a i serien KOMMER att möta Hammarby i en kvartsfinal.

Alltså så blir det fruktansvärt viktigt med målskillnad ikväll och då har ju Bollnäs en klar fördel där som möter Kalix och kan ösa in mål medans Västerås möter ett duktigt Kungälv. Visserligen har Kungälv inget att spela för men självklart så måste man se till att spelet funkar inför slutspelet, givetvis.

I seriefinalen så tror jag att SAIK som är obesegrade på hemmaplan vinner och därmed vinner man serien och då väljer man Edsbyn i en kvartsfinal, det vågar jag nästintill lova. Villa kommer till Sandviken med 11 raka segrar men ikväll tar det nog stopp. Villa väljer Broberg i kvartsfinal och man slog ut dom där ifjol också. Spännande blir det hur som helst och valet av motståndare inför kvartsfinalspelet sker i radiosporten direkt efter matcherna.

Vilken underbar utmaning att laget som gör flest mål av Bollnäs och VSK vinner 3:e platsen, häftigare än så blir det inte!

Dessa två matcher spelas i en dubbel, hårt!

Kalix-Bollnäs 2-0 hcp, 2 (2,15) Bandy, Elitserien
Bollnäs åkte upp till Kalix redan igår ikväll. Laget tar helt seriöst på matchen så här säger tränaren Patrik Larsson till tidningen: "Det här är en viktig match för oss där vi vill få saker och ting att stämma inför slutspelet. Vi vill avsluta grundserien på bästa tänkbara sätt och göra så mycket bra saker vi kan. Vi har ju fortfarande chansen att bli trea och den ska vi försöka ta." Bollnäs har ett fruktansvärt lag och Per Hellmyrs är i toppform och har gjort makalösa 10 poäng på de 2 senaste matcherna och jag har hemskt svårt att tro att urkassa Kalix kan stoppa honom. Bollnäs kommer att krossa ikväll och förhoppningsvis så öser de in mål och blir 3:a i serien och slipper möta Hammarby! Forza Bollnäs, laget i mitt hjärta.

Västerås-Kungälv 1 (1,35) Bandy, Elitserien
Västerås då, möter ett Kungälv som inte alls är dåligt och framförallt spelar snålt, laget snittar 3.28 insläppta mål per match vilket är näst minst efter Bollnäs, såklart ;) Därför så kommer Västerås att få det betydligt kämpigare med målskillnaden men man kommer verkligen att gasa och ge allt ikväll. Denna kan även spelas i hcp 0-2, 1 (2,05) men jag nöjer mig med 2,15+1,35 = 2,90.

Önnered-Helsingborg 2 (1,45) Handboll, Allsvenskan
5:an Önnered har inget egentligen att spela för medans Helsingborg med 5 raka vinster jagar ledande Skånela och vinner man ikväll så är man bara 1 poäng efter. Bara seger som räknas annars är man i principen borta eftersom det är tvåpoängssystem och då blir det svårt att ta ikapp.

Ha en grym dag!


Kommentarer
Postat av: A N G E L I J N A

allt bra ?:)

2012-02-21 @ 19:00:33
URL: http://angelijnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0