Sviten stannade på 18....


Halloj mina vänner!
Igår sprack sviten och det blev sammanlagt 18 raka spel innan Sirius förstörde det hela när dom tappade sin ledning hemma mot Kalix och matchen slutade 4-4..... Det var väl ganska väntat att det skulle komma men jag är fruktansvärt nöjd över detta och jag ligger nu på 18/20 spel.

Det blev kaos igår redan innan matchen mellan Manchester United och Liverpool då den fule Luiz Suarez VÄGRADE att ta i hand med Patrice Evra när de hälsade på varandra och Evra bev rejält upprörd, vilket jag ändå förstår. Det var så barsnligt, omoget, fult och äckligt gjort av Suarez och hur mycket jag än hatade någon så skulle jag inte göra sådär, jag skulle inte ens våga göra det för han måste ju ha vetat att det skulle skapa kaos? Han är ju inte världens mest omtyckte anfallare idag, det kan jag säga...... Patrice Evra var omogen även han när han sprang och jublade över segern som ett litet barn mitt framför ögonen på Suarez när matchen var slut.

Förlusterna igår blev Sirius 1,25 då, jag trodde aldrig att man skulle tappa poäng hemma på studenternas en fin lördag, mot seriens näst sämsta lag? Sedan så orkade inte Blackpool 1,70 hemma mot Portsmouth och det slutade 1-1 där....

Vinsterna igår: Hull 1,73, Örebro 1,70, Lidköping 1,70, Reading 1,47 och Skånela 1,40.
Jag sade att Hull förmodligen var gårdaens bästa spel och visst blev det så. Man mötte ett skaderabbat Bristol City och man körde över dom enkelt med 3-0. Reading slog seriens sämsta bortalag Coventry med fina 2-0. I den viktiga toppstriden i bandyallsvenskan så vann Örebro stort uppe i Haparanda med 7-2 precis som jag förväntade mig och Lidköping vann fast bara med 4-3 men det var ingen fara. Jönköping gjorde 3:e målet i 94:e minuten trots att man spelade med 7 man, Lidköping var väl redan påväg in i omklädningsrummen typ. Skånela mosade Hallby med hela 37-29.

Dagens spel är från Svenska Spel

Kungälv-Broberg 1 (1,70) Bandy, Elitserien
Stenhård match mellan 7an Kungälv och 8an Broberg som har Gais bakom sig pga målskillnad. Matchen är viktigast för Broberg men jag tror inte att man är tillräckligt bra idag för att vinna nere i Kungälv där man har 9 segrar och 2 förluster.

Aston Villa-Manchester City 2 (1,60) Fotobll, Premier League
Citys form är bra och man krossade Fulham med 3-0 senast. Aston Villa har 3 raka utan vinst. Eftersom United vann igår så är dom nya ledare med 1 poäng men vinner City idag så är de ledare med 2 poäng tillgodo. Enkel tvåa.

Nice-Paris SG 2 (1,83) Fotboll, Ligue 1
Nice har spelat 6 raka matcher utan vinst efter full tid, man vann på förlängning för 6 matcher sedan i cupen. PSG har 6 raka vinster och formen är kanon. Montepellier vann igår med 3-0 och tog över serieledningen på målskillnad, viktigt för PSG att vinna idag och överta förstaplatsen.

Valencia-Sporting Gíjon 1 (1,32) Fotboll, La Liga
Sporting är näst sist i ligan och har 2-9 i målskillnad på de 3 senaste. Valencia är ruskigt bra hemma på Mestalla och mot Sporting finns det ingenting annat än seger som räknas.

Sävehof-RK Zagreb 2 (1,35) Handboll, Champions League
Sävehof ligger på den sista slutspelsplatsen med 2 poäng före Kadetten Shaffhausen men med en klart sämre målskillnad, så poäng här skulle betyda mycket. Zagreb ligger tvåa i gruppen med 6 segrar av 7 möjliga. Tror inte det finns en chans för svensklaget Sävehof.

Zambia-Elfenbenskusten 2 (1,50) Afrikanska Mästerskapen Final
Zambia har inte varit i final sedan 1994 och då blev det förlust med 2-1 mot Nigeria. Elfenbenskusten vann mästerskapen 1992 och har varit överlägsna hittills, 5 matcher är spelade och man har ännu inte ens släppt in ett mål. Skall de vinna utan att ha släppt in ett mål? Då blir de historiska.

Ha en mycket bra söndag och glöm inte Ove Sundberg i det nya programmet Kontoret 20.00 på 4an ;) Själv ska jag på bandy nu först då Skutskär ställs mot Finspång som är 2 poäng före och Skutskär MÅSTE vinna, annars ser det mörkt ut.



Kommentarer
Postat av: Markus

Kul att det fortsätter gå bra för dig.. =)

Tittar in på denna sida varje dag och snappar åt mig dina tips. Riktigt bra rekat tycker jag. Men om jag får komma med en liten önskan så skulle det vara mycket roligt och intressant om du skulle skriva hur du spelade dom, typ om du spelar alla som singlar eller bakar ihop 2 dubblar och 2 singlar. Och sen kanske hur mycket av din "bankrulle" du spelar på varje bett. Inte i kronor men i procent. Det skulle vara riktigt intressant och se. Så kanske man kan få hjälp om hur man ska spela dom också.. =)

Men bara en önskan som sagt. =)



Kämpa på och lycka till med att bygga upp en ny och fin svit.. :D

2012-02-12 @ 13:20:27
Postat av: Micke

tack så mycket Markus!! :) förstår vad du menar, det är många som vill ha det så, men just nu spelar jag inte ens själv, överhuvudtaget.. Men jag kan göra det lite senare i framtiden! Dock så kan jag skriva lite hur JAG tycker att matcherna skall spelas och kanske i en dubbel med någon annan osv. För att försöka hjälpa er lite :) Kul att du kommer med förslag!

Tack, och lycka till du själv :) kämpa!

2012-02-12 @ 20:00:34
URL: http://spelaettkrysstva.blogg.se/
Postat av: M

tjena!



Undrar om det finns någon som är intresserad av att hänga med AKIMS rekar (sverges bästa capper) i mars månad! VI kör igång den 1:a! Först till kvart..

maila mig på : [email protected]

2012-02-27 @ 17:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0