Var med i Tips-SM!!!!!


Godmorgon!

Var med och tävla i Tips-SM som börjar imorgon! Registrera er på någon av bilderna eller länkarna!



Haha, till att börja med så måste jag be om ursäkt för min galna felberäkning på Finland igår mot Kazakstan. Finland fick storstryk och förlorade med 10-4 och jag trodde att man skulle vinna med ett par mål eftersom Finland inte alls har så dåligt lag med. Något jag dock inte riktigt hade koll på var att Kazakstan var i sitt livs form och de har fått 2 nya ryssar till i år som nästan platsar i det ryska laget.

Aja, sånt som händer. Tråkigt för finnarna bara som vann VM-guld ifjol men som är pinsamma i år, det är helt ofattbart egentligen.

Spelen blev därför riktigt kassa och det var bara Brynäs till 1,45 som satt för Örebro 1,70 kryssade bara borta mot Almtuna. Finland gav 2,25 men var som sagt inte ens nära.........

Idag har vi ett dåligt utbud och det är svårt att hitta några bra matcher men jag försökte så gott jag kunde.

Dagens bästa från Svenska Spel

Västerås-Oskarshamn 1 (1,52) Ishockey, Allsvenskan
Västerås vann med 2-0 senast man spelade hemma och man ligger 3:a och är ohotade, Södertälje är hela 7 poäng efter. Oskarshamn har 2 raka förluster och jag tror inte att man stör Västerås på bortaplan en fredagskväll.

GAIS-Tillberga 1 (1,35) Bandy, Elitserien
Gais har ett guldläge för att ta sig upp på en delad 8:e plats tillsammans med Broberg ikväll. Laget har en match mindre spelad än de övriga och ikväll gästar jumbon Tillberga som är fruktansvärt dåliga och det skall inte vara några problem med att ta 2 poäng hemma på Heden ikväll för Gais.

Nürnberg-Dortmund 2 (1,50) Fotboll, Bundesliga
Nürnberg vann hemma mot Karlsruhe med 2-0 senast. Dortmund vann med 3-1 mot Hoffenheim och matchen innan den så bortaslog man Hamburg med hela 5-1 så formen kan knappast bli bättre. Dortmund ligger tvåa efter Bayern München och före Schalke04 men samtliga tre står på 40 poäng och Mönchengladbach ligger alldeles bakom på 39, jämnare än så blir det inte. Galet viktig match för fjolårsvinnaren Dortmund.

Ha en underbar fredag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0