Barcelona vann som vanligt...


Godmorgon!
Barcelona vann gårdagens El Clasico med 2-1 efter att ha vänt ett 1-0 underläge där Ronaldo gav Real ledningen. Barcelona var det bättre laget och förtjänade att vinna av det lilla jag såg men tydligen så var det så hela matchen?

Att Barcelona vann matchen var ingen överraskning tycker jag utan det börjar bli en självklarhet nu eftersom de vinner gång på gång. Men den stora händelsen som var igår var Pepes fruktansvärt fula stämpling på Messi när han satt ned med handen i gräset, Pepe måste fått någon slags blackout och när han gick förbi messi så klev han fullt medvetet på Messis hand med foten och det var nog den fulaste stämpling som jag någonsin har sett. Självklart skall detta granskas och Pepe skall ha en lång avstängning, tycker jag.

Mourinho sade efter matchen angående Pepes stämpling: går det att försvara det han gör? Han buades ut av de egna fansen och han hade såå tur att domaren missade händelsen så Pepe fick inte ens gult kort för incidenten..... Jag längtar redan till nästa El Clasico och jag hoppas att Real kan besegra jätten Barcelona nån gång.

Spelen igår var bra och Katrineholm 1,95, Sverige 1,43 och Västerås 1,60 vann samtliga.

Katrineholm låg under med 2-0 borta mot Köping men sedan vände man och körde över dom med 6-3. Sverige vann sin träningsmatch med 2-0 efter mål av Hysén och debutanten Oscar Hiljemark från Elfsborg. Angående Västerås så hade jag lite fel där och trodde att det skulle bli tuffare än vad det blev, Västerås vann enkelt med 6-2 mot Edsbyn.

Wolverhampton 2,00 var det enda laget som förlorade för det var Birmingham som gjorde matchens enda mål.

Dagens bästa spel från Svenska Spel

Polen-Danmark 1 (3,30) Handbolls-EM
Tuff match där båda lagen har vunnit mot Slovakien men förlorat mot Serbien. Polen vann dock med hela 41-24 mot Slovakien medans Danmark vann med 30-25. Laget som vinner ikväll kommer förmordligen tvåa i gruppen och jag tror att Polen mycket väl kan ta detta, 3,30 känns alldeles för högt.

Tyskland-Sverige 2 (1,73) Handbolls-EM
Tyskland började turneringen med att förlora mot Tjeckien och senast så besegrade man Makedonien med 24-23 så man har knappast övertygat såhär långt. Det handlar om viktiga poäng till mellanrundan och Sverige är det bättre laget och man vann senast lagen möttes med 25-22, klar fördel Sverige säger jag.

Philadelphia-NY Islanders 1 (1,70) Ishockey, NHL
Det skiljer så oerhört mycket mellan dessa lag och Flyers brukar alltid vinna mot Islanders, vilket man gjorde när lagen möttes förra veckan. Nu har man hemmaplan och har en fin 5-1 seger mot Minnesota i ryggen. Islanders slog ett blekt Washington med 3-0 men ikväll får man storstryk.

Ha en underbar dag och missa inte Sverige-Tyskland som börjar 18.15!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0