Hemmapremiär för Skutskär!


Tjabba!
Nu mår jag mycket bättre men det är kanske för att jag har varit på sjukhuset i 4 timmar och springit runt osv, svårt att känna sig lika sjuk då som när man går runt hemma.

Ikväll har Skutskärs Bandy hemmapremiär för säsongen, sjukt synd att man missar det bara för jag tänker inte stå ute i kylan och titta på bandy i detta skick, det är en sak som är säkert. Skutskär har inge aggregat längre och kör på naturis, därför blir detta säsongens första match hemma på IP.

Dagens bästa spel kommer från Svenska Spel

Bollnäs-Villa/Lidköping 1 (1,45) Bandy, Elitserien
Bollnäs är fortfarande obesegrade hemma på Sävstaås och senast besegrade man Edsbyn där med 4-1 och visade återigen att man är det starkare laget (7-3 på annandagen). Villa har inte mycket att hämta uppe i Bollnäs tror jag.

Kalix-Västerås 2 (1,35) Bandy, Elitserien
Västerås har verkligen hittat sitt spel efter att ha inlett säsongen väldigt osäkert. Kalix är nykomlingar och har det precis som väntat väldigt tufft. Västerås är ruskigt målfarliga och har pangat in 88 bollar vilket är näst mest efter SAIKS 91. Västerås är Sveriges näst bästa lag efter Bollnäs tycker jag, dom och Sandviken. Säker tvåa.

Skutskär-Rättvik 1 (1,90) Bandy, Allsvenskan
Ikväll smäller det nere på IP, säsongens första hemmamatch är kommen och det kommer säkert bli mycket folk, synd att jag själv inte kan kolla. Lagen möttes i lördags och då vann Rättvik med 7-3 men det säger inte speciellt mycket för domarna hade varit helt bedrövliga. Skutskär har lånat in 3 spelare från SAIK vilket är helt okej eftersom dom har ett samarbetsavtal, så ikväll blir man svårslagna det kan ni lita på. Skutskär har bara förlorat 4 matcher på 4 år på IP.

Ljusdal-Falun 1 (1,70) Bandy, Allsvenskan
Ljusdal har gått som tåget men nu har man 2 raka förluster i baken och det är inte alls bra eftersom Örebro har övertagit serieledningen. Lagen möttes i helgen och då vann Falun med 5-2 efter att Ljusdal har gjort ett straffmål i matchens sista sekund typ. Ljusdal är ett bättre lag tror jag och hemma har man vunnit alla med en målskillnad på 39-5. Falun har i och för sig vunnit alla på bortaplan också men att Ljusdal åker på 3 raka torsk tror jag inte på.

Sollefteå-Östersund 2 (1,45) Ishockey, Allettan norra
Sollefteå fick sämsta tänkbara start här i alletan när man förlorade med hela 8-3 mot Kovland. Östersund vann den förra serien helt överlägset och sist lagen möttes så vann bortalaget med 6-0. Östersund ska bara vinna.

Sverige-Ryssland 1 (1,30) Handboll, Landskamp, herrar
Lagen möttes igår och Sverige kontrollerade matchen direkt från start och man vann tillslut med 27-19.  Självklart vinner man ikväll igen eftersom vi är så mycket bättre, men hur kan då oddset ligga på 1,30 idag igen? Tacka och ta emot.

Kämpa.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0