JVM Final 02.00!!!


God morgon!
Inatt är det dags för JVM final  i Scotibank Saddledome Arena i Calgary inför 19.000 åskådare mellan Sverige och Ryssland. Jag längtar så otroligt mycket, jag kan knappt bärga mig. Fast först ut är det bronsmatch mellan Kanada-Finland som börjar 21.30.

I bronsmatchen så tror jag att Kanada vinner lätt för skulle man förlora den så blir det ett fiasko som lär vara det största under 2000-talet, åtminstone i JVM. Finland skyllde lite på Granlunds "dåliga" spel mot Sverige för att han hade matchats för hårt under turneringen och orkade inte därför mot Sverige och visst kan det stämma, han var fruktansvärt trött under sudden och han orkade knappt ta sig till båset.

Finalen kommer bjuda på den bästa matchen och den bästa hockeyn i denna turnering det är jag helt övertyga om. TSN har hyllat Sverige i massor hittills och sagt bland annat att Sverige har de senaste åren spelat den bästa hockeyn och haft de bästa lagen men har tyvärr inte presterat när det gällt som mest. Max Friberg är tillsammans med Finlands Mikael Granlund den bästa spelaren i turneringen osv. Det är såå kul när Kanada berömmer oss tycker jag :)

Roger Rönnberg har länge pratat om att göra den bästa matchen sist, för efter semifinalförlusten ifjol mot Ryssland så kom man fram till en del ändringar och man förändrade framförallt uppladdningen inför JVM som förra året var två internmatcher som var "uttagningen" till laget. I år så var laget uttaget och klart redan innan så man kunde i lugn och ro spela ihop sig där under uppladdningsveckan nere i Uppsala. Det blev mycket bättre tycker jag.

Inför JVM-finalen:
Ryssland är bäst i världen på att kontra och det är något man söker hela tiden. Kontringsspelet och målvaktsspelet har varit strålande men i övrigt så är jag inte alls imponerad och vi såg ju hur mycket vi dominerade mot dom i gruppspelet i den 3:e perioden? De kom inte ens ur egenzon och jag hoppas att det blir en favorit i repris inatt. Sverige är det enda laget som är obesegrade.

Vad måste vi göra?
Vi skall checka stenhårt på deras backar för dom gillar verkligen inte att bli pressade i egenzon och det kommer att bli nyckeln i denna match. Deras backar är fruktansvärt dåliga och klart deras svaghet, därför ska vi ha långa anfall med hård press. I försvarsspelet så ska vi hela tiden ligga tätt och göra det svårt för Nail Yakupov och Evgeni Kuznetsov och klarar vi det så vinner vi matchen och blir världsmästare.
Jag tror stenhårt på guld och det gjorde jag redan innan turneringen började.

Gårdagen blev inget vidare där Gripen 1,45 förlorade mot Mölndal med 5-3 och Fenerbahce 1,52 fick bara 1-1. Falun till fina 1,65 blev gårdaste bästa spel och krossade Helsingborg med 8-3. Motala 1,35 vann men fick nöja sig med 5-4 nere i Nässjö.

Dagens bästa spel kommer från Svenska Spel!

Gävle GIK-Älvsjö 1 (1,30) Innebandy, Allsvenskan Norra
GGIK som man säger, har ett otroligt bra lag och var topptippat inför den här säsongen eftersom man fick hem poängkungen Billy Nilsson efter ett års spel i  Elitserien med Sirius. Billy var fruktansvärt bra ifjol och han kom 8:a eller något i poängligan och var otroligt nära att få debutera i landslaget. Till denna säsong valde han att flytta hem igen och han har lekstuga i varje match, han snittar 3 poäng per match. Älvsjö ligger sist i serien och det råder klasskillnad mellan lagen.

Pixbo-Linköping 1 (1,50) Innebandy, Superligan
Linköping har 3 raka segrar mot Dalen, Jönköping och AIK så formen är god. Pixbo krossade Umeå sist och är alltid grymt svårslaget nere i Göteborg. Jag håller på Pixbo och vet vad dom kan, man är ett mycket bättre lag än Linköping. Matchen visas på Tv4 Sport 19.15.

Kanada-Finland 1 (1,20) Ishockey, U20 VM Bronsmatch
Kanada har ett fruktansvärt bra lag och man åkte ut redan i semifinalen mot Ryssland. Man har hemmaplan och lita på att man vill vinna turneringens sista match, både för publik och de själva. Storseger väntar.

Sverige-Ryssland 1 (2,45) Ishockey, U20 VM-Final
Detta är inget säkert spel och inget man ska lasta på, men jag tror på seger som sagt.
Sverige har pratat om att göra den bästa matchen sist och det är nu det gäller. Grabbarna är fruktansvärt laddade och det kommer att bli en oförglömlig match. Ryssland har en dålig defensiv och Sverige har koll på deras svagheter. Vi har övertag från segern i gruppspelet. GO SWEDEN!!!!

Lycka till och börja ladda inför JVM-FINALEN !!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0