JVM GULD!!!!!


SÅ SJUKT JÄVLA UNDERBAAAAAART OCH VÄLFÖRTJÄNT!!!!!
Det är så det känns.... 10.09 in i förlängningen så kommer Mika Zibanejad fri och avgör JVM-finalen inför 19.000 galna åskådare i Scotibank Saddeldome Arena, Calgary, Kanada, och Sverige är världsmästare!!!!!
(det har bara hänt en gång tidigare och det var 31 år sedan)

Jag ryser så fruktansvärt mycket när jag ser det här, jag kan inte sluta klicka på play: Mika Zibanejad avgör JVM-finalen mot Ryssland
!
Segervrålen, sångerna och guldfirandet från omklädningsrummet hittar ni här: VMGULD-VMGULD-VMGULD!

Det som var mest sjukt med finalmatchen var att jag var aldrig nervös, inte en enda gång! Det måste ha varit för att vi inledde så fruktansvärt bra och därefter var jag var helt säker på att vi skulle vinna.

Ungefär såhär kände jag: "Går man ut i en VM-final och spelar med så total dominans så vinner man. Annars är det bara att lägga ner den här sporten" Citerat Roger Rönnberg.

Dagens bästa spel från Svenska Spel
(jag hann inte få klart inlägget i tid.)

Kungälv-GAIS 1 (1,35) Bandy, Elitserien

SAIK-Broberg 1 (1,40) Bandy, Elitserien
Tillberga-Västerås 2 (1,30) Bandy, Elitserien

Bollnäs-Edsbyn 1 (1,50) Bandy, Elitserien
Bollnäs är obesegrae hemma på Sävstaås men ikväll är det derby så allt kan hända. På annandagen så vann Bollnäs med 7-2.
Sverige-Slovakien 1 (1,30) Handboll, Landskamp, Herrar
Sverige förbereder sig inför EM i Seribien som drar igång 15 januari. Träningsläger i Kroatien med matcher mot Slovakien, Iran och Kroatien väntar. Klasskillnad mellan lagen.
LF Luleå-Borås 1 (1,55) Basket, Svenska Basketligan
1:an mot 3:an Borås och Luleå har vunnit 10 av 10 matcher mot Borås, det räcker så.

JVM-FINALEN:
  • Som jag tidigare har sagt så pratade Sverige om att göra den BÄSTA matchen sist och snacka om att man lyckades! Jag har aldrig någonsin sett ett svenskt landslag spela så bra och man totaldominerade finalen mot Ryssland som alla var såå rädda för? Jag var helt övetygad om att vi skulle vinna guld. Jag var inte ens lite orolig när vi låg under med 2-0 mot Finland inför den sista perioden och när det stod 2-1 med 2 minuter kvar så sade jag ändå: det är lugnt, vi vinner, lugna dig! Jag slutade aldrig att tro och jag tvekade ALDRIG på Sverige.
  • Under de två första perioderna så ledde Sverige skotten med sjukliga 39-4 (!!!). Det kan omöjligt ha hänt tidigare? Jag tror inte ens att Sovjet var så överlägsna på sin tid? Ryssland kom verkligen inte ur egenzon på de första 40 minuterna och jag sade ju att nyckeln var hård press och långa anfall för deras defensiv och deras backar är totalt värdelösa och det fick vi gott och väl se under nattens makalösa finalmatch.
  • I tredje perioden så ryckte ryssarna upp sig, rejält. Man åkte skridskor och kämpade och skapade några vassa möjligheter men det gjore även Sverige. Sedan under förlängningen så var det Sverige för hela slanten och Ryssland skapade inte ett enda läge så segern var den mest rättvisa som inte slutade efter fulltid som jag någonsin har sett.

  • Evgeni Kuznetsov säger: Svårt att bortförklara en vinst för oss hade inte varit rättvist med tanke på hur finalen såg ut. Det känns stort att höra det från världens bästa spelare.
  • Sverige käkade upp Ryssland och åkte sönder dom totalt. Under period 1 och 2 så fick vi verkligen se vilken backchecking det svenska laget gjorde eftersom Ryssland hela tiden anföll med 1-2 man mot Sveriges 4. Konstigt att man inte skapade ett enda läge under de första 40 minuterna? Det var fullt välförtjänat att Ryssland bara fick iväg 4 st skott på mål.
  • Sverige vann som ett lag och alla var lika delaktiga i segern. Kolla istället på Ryssland, utan Nail Yakupov och Evgeni Kuznetsov så är dom ingenting. Matchens bästa spelare är omöjligt att säga men Oscar Klefbom och Patrik Nemeth var helt strålande och Johan Gustafsson och Johan Sundström höjde sig ordentligt. Jag tycker nästan att samltliga spelare gör sin bästa match i finalen!

  • : "Nu har vi tagit det här jävla guldet"!! Citerat Oscar Klefbom.

  • Oscar Klefbom och Max Friberg kom båda med i All-Star Team.
Jublet som uppstår när Sverige gör mål är helt sinnessjukt, vilket jävla tryck!!!!  19.000 människor som står i Kanadatröjor och jublar och hejar på Sverige, det var helt magiskt. För att se hela förlängningen, jublet och prisutdelningen så klicka här.
Imorgon då kommer Sverige till Kungsträdgården i Stockholm för att firas.

SVERIGE ÄR VÄRLDSMÄSTARE 2012 !!!!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0