Kungälv har 8 raka på hemmaplan!


Godmorgon!
Spelmässigt är denna dag ungefär lika dålig som min sjukdom.... Jag är fortfarande sjuk och jag vet inte vad et är för fel för så här sjuk har jag aldrig varit, nånsin.

Manchester United tog revansch på City från förnedringen i ligan där man förlorade med osannolika 6-1. Nu fick City dock spela med en man kort redan efter 12 minuter då Vincent Kompany fick rött kort??? Frispark? ja. Rött kort? inte en chans. Gult? mycket tveksamt. Det var en av de billigaste utvisningarna som jag har sett på denna nivå och jag tror att det var därför United vann. City låg under med 3-0 men snyggade till siffrorna till 3-2 och man pressade United med en man kort, det är starkt.

Gårdagens vinster: GAIS 1,40, Pixbo 1,55, Falun 1,55 och Milan 1,55.
Gais tog sin första seger på otroligt länge och det var verkligen välbehövligt. Pixbo avslutade starkt mot Mullsjö och gjorde 4-3 med 30 sekunder kvar. Falun ledde stort hela matchen uppe i Umeå men slutade tillslut med 8-7.
Milan och Zlatan hade en tuff match igår mot Atalanta där man var pressade vissa stunder. Zlatan gjorde mål i 6:e matchen i rad och återigen var det på straff som Pato fixat. Zlatan assisterade sedan snyggt till Kevin-Prince Boateng som satte slutresultatet 2-0.

Gårdagens förluster: Björklöven 1,50 och Manchester City 2,05.
Björklöven fick kryss mot Kiruna efter att ha tappat in 3-3 på slutet. City förlorade som sagt med 3-2.

Dagens bäst spel kommer från Svenska Spel

Kungälv-Sirius 1 (1,45) Bandy, Elitserien
Kungälv är glödaheta för tillfället och har 8 raka segrar på hemmaplan och 5 raka matcher utan förlust. Sirius har jobbat upp sig en del efter att ha legat sist i serien och senast tog man en poäng hemma mot Bajen som man egentligen borde ha vunnit eftersom Bajen kvitterade på hörna i 94 minuten. Otroligt tuff uppgift för uppsalalaget Sirius.

Arsenal-Leeds 1 (1,22) Fotboll, FA-Cupen
Jag håller på Leeds och matchen sänds på viasat fotboll så det här ska bli riktigt kul att se. Tyvärr så tror jag att Arsenal vinner, ganska så enkelt till och med, för det skiljer ändå en del lagen emellan.

Ha en bra dag och krya på er alla sjuka för det är verkligen det värsta som finns.......




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0