Lördagsgodis!


Godmorgon!
Spelen fortsätter att sitta men jag är lite besviken över att jag inte vågade ta med Arlanda Wings, Åkers och Everton igår som det var tänkt från början.... Alla lagen vann!

Arlanda Wings är mitt favoritlag i division 1 och igår hade de seriefinal hemma mot obesegrade Nyköping som de vann med 3-1 till fina 2,10. Åkers krossae Borlänge med 8-4 till 2,05 och Everton besegrade Fulham med 2-1 till 1,90. Tänk vilken underbar dag det hade blivit om jag hade haft lite mod att stå på mig igår.......

Tottenham var mitt enda spel och de vann med 1-0 till 1,47, inte så mycket att säga om det.

Idag är det inte alls mycket säkra spel så jag står över återigen. Jag gillar inte cupmatcher i fotboll även om FA-Cupen har relativt hög status i England, det är väl landets största och mest statusfyllda cup.

Dagens bästa spel från Svenska Spel

Hull-Crawley 1 (1,65) Fotboll, FA-Cupen
Hull är i kanonform och har 3 raka segrar (ligan och cupen inräknad) och idag möter man Crawley från Ligue 2. Crawley slog visserligen ut Bristol City men då hade man hemmaplan osv. Självklart vill hemmafansen se Hulls segertåg fortsätta och avancera vidare i cupen.

Buraspor-Galatasaray 2 (1,85) Fotboll, Turkiet, Super Lig
Buraspor har spelat 3 raka matcher utan vinst, och laget värvade nyss svenske Labinot Harbuzi (tidigare Malmöspelaren). Galatasaray har kopplat ett supergrepp om ligan och leder med 5 poäng före Fenerbahce. De har en målskillnad på 13-2 på de 4 senaste matcherna och jag tror man vinner idag med.

Roda-Alkmaar 2 (1,72) Fotboll, Holland, Eredivisie
Roda är rätt okej på hemmaplan och har vunnit 6 av 9 matcher. Alkmaar har inlett 2012 med två matcher mot Ajax där man vann med 3-2 i cupen och spelade 1-1 i ligan förra helgen. Nu när PSV vann i fredags så tappade man serieledningen för första gången på länge och det krävs seger idag för att återta den. Alkmaar är ett mycket mycket bättre lag!

Köln-Schalke 04 2 (1,85) Fotboll, Bundesliga
Köln hade ingenting att säga till om senast mot Wolfsburg men man förlorade bara med 1-0 men sett till lägena så hade 3-0 varit mer rättvist. Kölns defensiv spökar och ikväll sätts de på nytt prov mot tuffast möjliga offensiva lag. Schalke är uppe i 4 raka segrar där man senast besegrade Stuttgart med fina 3-1 förra helgen. Mycket bra chans för 5:e raka ikväll.

Ha en underbar lördag!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du vet att alkmaar spelar utan elm (avstängd) samt att wernblom har stuckit så jag skulle itne spela az..

2012-01-28 @ 15:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0