NHL Winter Classic, Flyers vs Rangers!


God dag mina vänner!
Ikväll spelas årets häftigaste ishockeymatch, nämligen NHL Winter Classic mellan Philadelphia Flyers och New York Rangers på Citizien Bank Park som är Philadelphia Philles hemmaarena i baseball. Jag håller på Philadelphia så för mig blir det extra kul att kolla, jag längtar redan!

Jag har nu sett Sveriges 3:e period mot Ryssland som spelades på nyårsnatten två gånger och jag blev lika imponerad båda gångerna. Sverige var helt fantastiska, jag har aldrig någonsin sett en sådan överlägsenhet mot en världsnation som Ryssland, det var spel mot ett mål och skottstatistiken blev 19-4 till Sverige och det var såå rättvist att det var vi som vann matchen även fast vi låg under med 3-0 efter 7 minuter. Ni som inte har sett matchen eller bara missat den sista perioden och förlängningen MÅSTE titta på det, klicka på länken här: Sverige-Ryssland

Gårdagens enda match var Manchester City och dom föll med 1-0 och målet gjordes i den 9e:e minuten. Riktigt svagt av City att inte ta chansen man fick när United förlorade mot Blackburn. City vilade David Silva, Sergio Agüero och Mario Balotelli men både Silvo och Agüero fick göra inhopp men det räckte tyvärr inte.

Dagens bästa spel kommer från

Wolverhampton-Chelsea 2 (1,55) Fotboll, Premier League
Wolves har kryssat i tre raka matcher och senast blev det 1-1 borta mot Bolton. Chelsea fick storstryk mot Aston Villa och trots att man tog ledningen med 1-0 på straff i 23:e minuten så blev det förlust. Chelsea var det bättre laget och kryss hade varit rättvist. Wolves saknar viktige O'hara.

Brighton-Southampton 2 (1,97) Fotboll, The Championship
Brighton är helkassa just nu och har 4 raka förluster med en målskillnad på 0-7. Man saknar även en hel del spelare pga skador och Navarro, Barnes, Dunk och Vincelot är avstängda. Jag ser inte en möjlighet till att nykomlingen skall kunna plocka poäng av ledande Southampton ikväll. Southampton förlorade senast hemma mot Bristol City och det blev lagets första 0-poängare på hemmaplan på över 2 år, men man kan inte vinna jämt. Ett mycket revanschsuget bortalag vinner lätt idag. Dagens bästa tvåa.

Hull-Derby 2 (4,15) Fotboll, The Championship
Två lag med helt olika formkurvor. Hull hade 4 raka segrar fram tills den näst senaste matchen då man föll med 1-0 mot Middlesborough och det följdes upp med en ny 1-0 förlust i helgen mot Burnley. Derby har istället 2 raka segrar och det kom först mot Leeds och nu i helgen besegrade man topplaget West Ham med 2-1. Det skiljer 5 poäng mellan lagen. Tvåan till sjuka 4,15 måste testas.

West Ham-Coventry 1 (1,40) Fotboll, The Championship
Toppen mot botten där West Ham har visat en tveksam form på slutet och har bara vunnit 1 av de 4 senaste matcherna. De har tappat 2:a platsen till Middlesborough och West Ham vill ta sig upp över strecket så snabbt som möjlig. Coventry har inte vunnit en enda bortamatch än utan man har 3 kryss och 8 förluster. West Ham får finna sig i att vara storfavoriter här på hemmaplan ikväll.

Ipswich-Nottingham 1 (2,35) Fotboll, The Championship
Ipswich har ett intressant lag med framförallt Lee Bowyer i spetsen, man ligger nu på en 19:e plats men man är bättre än så. I helgen förlorade man mot ett superstarkt Reading med 1-0 men innan det så var formen okej. Nottingham är just nu överlägset sämst i ligan och laget har inte gjort mål på hela 7 matcher!!!!!! Det är det sämsta jag har hört i en sådan jämn och tuff liga som Championship. Mycket bra etta till 2,35.

Philadelphia-NY Rangers 1 (2,35) Ishockey NHL Winter Classic
Här har vi en av årets höjdpunkter och det blir förhoppningsvis mitt älskade Philly Flyers som tar hem denna coola, häftiga och prestigefyllda utomhusmatch. Statistik är oväsentligt i detta sammanhang. Jag tycker att Flyers har ett bättre lag men det är inte därför jag tror på seger utan för att jag håller på dom och hoppas att dom lyckas sätta dit rivalen Rangers. De två tidigare mötena har slutat 2-0 och 4-2 till Rangers där Henrik Lundqvist har storspelat i båda. GO PHILLY!!!

Lycka till och glöm nu inte Winter Classic som börjar 21.00 på Viasat Hockey. TV10 skulle också visa den men pga dåligt väder i USA så ändrades tiden och då krockar det med JVM på TV10 och därför flyttades matchen bort helt från TV10, synd........

Kämpa på Svenska Spel.........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0