Skutskär vinner igen!


God kväll!
Måste jag säga nu eftersom jag fuskar lite och lägger upp morgondagens spel redan ikväll. Det gör jag på grund av att vi spelar seriefinal mot Örebro imorgon och det är säsongens viktigaste match för laget som vinner imorgon har stor chans att ta hem serien. Önska mig lycka till!

Gårdagens spel (egentligen idag eftersom jag skriver detta 20 januari) var helt bedrövliga och det var bara Villa/Lidköping till fina 2,20 och Hammarby 1,35 som vann. Det räcker så tycker jag och vi glömmer resterande matcher.

Lördagens bästa spel kommer här från Svenska Spel

Skutskär-Köping 1 (1,70) Bandy, Allsvenskan
Bandyallsvenskan är min styrka och Skutskär spelar här sin andra match för säsongen hemma på IP och där är man ruskigt svårslagna och man har bara förlorat 4 matcher på 4 år och förra helgen så körde man över Rättvik med hela 7-2. Köping förlorade mot Katrineholm med 6-3 så formen talar knappast för seger. Skutskär kommer att köra över Köping i denna viktiga bottenmatch där båda lagen står på 9 poäng.
Skutskär är ett klart bättre lag i grunden, framförallt med de 3st SAIK-spelarna som de har rätt att låna in till varje match. Dagens bästa spel.

Gripen-Motala 2 (1,80) Bandy, Allsvenskan
Dagens näst bästa spel är Motala som kommer att vinna denna match men det är ett betydligt tuffare möte än vad Skutskär har. Gripen ligger tvåa med 11 vinster, 2 oavgjorda och 2 förluster. Motala leder serien och har vunnit samtliga 13 matcher. Jag tror att man kör över Gripen och laget siktar på att klara full pott i serien, vilket jag inte tror har hänt tidigare?

Finspång-Falun 2 (1,30) Bandy, Allsvenskan
Klasskillnad där Falun slåss för Elitserien och Finspång i ingemansland. Det räcker så, tvåan sitter.

Mullsjö-Falun 2 (1,45) Innebandy, Superligan
Mullsjö ligger näst sist i serien och här ställs man mot seriens formstarkaste och bästa bortalag. Det kan inte sluta så mycket annat än seger för Falun som är uppe i 11 raka matcher utan förlust och på bortaplan är man ännu obesegrade. Jag tvivlar starkast möjliga på att första förlusten kommer här.

Ha en underbar lördag allesammans!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Dagens bästa...

2012-01-21 @ 14:47:41
Postat av: Micke

ja nu går det tungt.... satt iaf själv Espanoyl, Roma och Danmark i handbollen! dock var det inga matcher att reka tycker jag. Danmark vände 10-16 till 33-32 dock så vann Roma och Espanoyl busenkelt men jag tittade inte ens på fotbollsmatcherna när jag skrev inlägget igår. Synd det......

2012-01-21 @ 22:49:18
URL: http://spelaettkrysstva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0