Trippeln satt!


God dag!
Skönt med fredag idag, dock är det inte någon bra speldag alls men det tycker jag är skönt för idag skall jag vara lugn.

All-Star matchen i NHL är uttagen och klar och det är 6 svenskar med, Sedinarna, Edler, Erik Karlsson, Alfredsson och Bäckström. Nicklas Lidström har sedan tidigare sagt att han inte vill vara med i år, han nöjer sig nog med 12st matcher.

Gårdagens vinster: Barcelona 1,30, At.Bilbao 1,25 och Philadelphia 1,90.
Barcelona låg under med 1-0 men vände och vann med 2-1 efter mål av bland annat Alexi Sanchez. Bilbao hade inga som helst problem med att slå ut Albacete utan man vann med hela 4-0. Philly Flyers vann som vanligt mot NY Islanders och matchen slutade 3-2.

Nu är jag lite tråkig kanske, men egentligen så vill jag inte skriva upp en enda match idag eftersom att det är så sjukt svåra matcher. Men 2,45 på Bollnäs borta mot Hammarby är för högt eftersom Bollnäs har Sveriges bästa lag tycker jag med den överlägset bästa defensiven och seriens bästa målvakt, så man är alltid svårslagna och 2,45 är högt jämfört med Hammarbys 1,85. Det är värt att testas tycker jag.

Dagens spel kommer från Svenska Spel

Vänersborg-Kungälv 2 (2,30) Bandy, Elitserien
Här går jag emot Sveriges alla experter. Vänersborg har varit bra på slutet och senast slog man Tillberga med 6-3 så man har säkert en bra känsla inför kvällens match. Vänersborg spelar sin bästa bandy på hemmaplan där man har slagit SAIK, Villa/Lidköping, kryssat mot Bajen osv men statistiken mot lagen som ligger 9-14 i tabellen är helt bedrövlig. Kungälv förlorade senast med 3-0 mot Sirius där Andreas Eskhult stod för samtliga 3 mål i en regnig match. Laget har haft bra träningar efter matchen mot Sirius och grabbarna är heltaggade till matchen ikväll som man vet blir jättetuff. Jag tror att Kungälv tar ledningen på hörna och sedan pumpar man bara på och åker sönder Vänersborg vilket man är jävligt bra på. En fruktansvärt tuff match som kan sluta hur som helst, men det är roligt med utmaningar.

Ha en underbar fredag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0