Vilken fantastisk sportsöndag!


Godmorgon!
Jag är fortfarande sjuk och är inte alls speciellt sugen på att skriva här på datan så därför kommer jag att vara mycket mer kortfattad angående minaa spel.

Det är en galen sportdag vi har framför oss med skidor, Milanmatch, Manchesterderby, Innebandy osv.

Gårdagens vinster: Derby 1,85, Tranås 1,30 och Motala 1,60
Derby vann FA-cupmatchen mot Crystal Palace med 1-0. Tranås vann med knappa 5-4 hemma mot Blåsut och Motala körde återigen över Lidköping, hela 9-3 slutade matchen. Jag som sade att det blir betydligt mindre siffror denna gång men så blev det inte. Motala är alldeles för bra för Allsvenskan.

Gårdagens förluster: Mölndal 1,55 och Malaga 2,13.
Mölndal fick nöja sig med 5-5 mot Frillesås efter att ha kvitterat i den 90:e minuten. Malaga fick bara 0-0 hemma mot At.Madrid.

Dagens bästa spel från Svenska Spel

GAIS-Kalix 1 (1,40) Bandy, Elitserien
Det skiljer bara 1 poäng mellan lagen men lagmässigt så är det stor skillnad då GAIS är mycket mycket bättre. GAIS har 4 raka förluster så det är på tiden att man vinner nu.

Manchester City-Manchester United 1 (2,05) Fotboll, FA-Cupen
City har inte förlorat på hemmaplan sedan 2010 och jag tror inte att man gör åker på torsk idag när det är så turbulent i United. United har 2 raka förluster med en målskillnad på 2-6.

Atalanta-Milan 2 (1,55) Fotboll, Serie-A
Äntligen drar Serie-A igång igen för mitt Milan och man möter Atalanta som har spelat riktigt bra i år. Atalanta fick börja säsongen med -6 och egentligen skall man ligga 6:a före både Napoli och Roma. Laget har heller inte förlorat på hemmaplan ännu men idag får man stryk, lita på det.

Kiruna-Björklöven 2 (1,50) Ishockey, Div 1 Allettan
Björklöven var överlägsna i den första serien och vann de båda mötena mot Kiruna. Återstår att se om man tar hem denna serie lika övertygande? Bra tvåa.

Mullsjö-Pixbo 2 (1,55) Innebandy, Elitserien
Mullsjö har 2 raka vinster mot Warberg och Dalen men nu tar det roliga slut. Pixbo är i bra form och sist blev det suddenvinst med 7-6 mot Linköping inför rekordpublik. Viktige Calebsson som är en av seriens absolut bästa spelare är tillbaka och det höjer laget fruktansvärt mycket. Pixbo vinner!

Umeå-Falun 2 (1,55) Innebandy, Elitserien
Falun ligger tvåa i serien och har överraskat rejält på bortaplan där man är obesegrad efter 8 matcher (7 vinster och 1 oavgjord). Umeå skrällvann senast borta mot Caperiotäby men nu ställs man mot glödheta Falun som har 4 raka segrar.

Kämpa.......


Kommentarer
Postat av: Swarley

Har du någon spreadsheet? =)

2012-01-08 @ 19:37:09
Postat av: tjaaaa

Skulle du kunna göra typ "dagens dubbel/trippel" för oss som spelar i butikerna och inte på Internet? :-)

Behöver inte vara dagens, kan vara helgens eller omgångens.

Du behöver inte spela på lappen, utan det är bara för oss läsare :-)

Bara ett tips.



Tack för en mycket hjälpsam blogg:-)

2012-01-08 @ 21:53:53
Postat av: tjaaaa

Skulle du kunna göra typ "dagens dubbel/trippel" för oss som spelar i butikerna och inte på Internet? :-)

Behöver inte vara dagens, kan vara helgens eller omgångens.

Du behöver inte spela på lappen, utan det är bara för oss läsare :-)

Bara ett tips.



Tack för en mycket hjälpsam blogg:-)

2012-01-08 @ 21:56:33
Postat av: Micke

Swarley: Vad är spreadsheet?



Tack så mycket, roligt att höra! Jo visst, jag gjorde ju det förut men jag gillar inte det utifall jag missar spelet så förlorar ni på det.. Jag tycker det känns bäst om jag lägger ut mina bästa spel så får ni välja själv vad som känns bäst. Men absolut så ska jag skriva upp det om jag har någon bra dubbel eller trippel! Tack för tipset :) kämpa!

2012-01-09 @ 10:32:20
URL: http://spelaettkrysstva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0