VILKEN VÄNDNING!!!!


God dag mina vänner!
Sverige gjorde en helt makalös prestation och svarade för årets vändning imorse när dom vände 0-3 till 4-3 seger på sudden mot Ryssland och tack varer det så vann vi nu gruppen och är semifinalklara där vi ställs mot vinnaren mellan Slovakien-Finland. Förmodligen blir det de sistnämnda laget vi möter och roligare semifina än så går det inte att få!

Jag själv stod för årets misstag i alla fall när jag gick och lade mig efter den andra perioden då vi låg under med 3-0, snacka om att jag fick äta upp det när jag vaknade. Jag kommer aldrig att förlåta mig själv för detta!

Jag ska se matchen igen senare idag, eller åtminstoine sista perioden, första perioden var ju inte skitbra direkt så den hoppar jag nog över med.

Spelen gick inget vidare igår och jag höll mig kall och spelade väldigt lugnt, vilket jag är glad för, jag ville inte avsluta året dåligt liksom.

Gårdagens enda vinst: Finland 1,75.
Finland var mycket bättre än Tjeckien och vann enkelt med 4-0 precis som jag sade. Mikael Granlund och Teemu Pulkkinen var inblandade i två mål tillsammans. Nu ställs de mot Slovakien i en kvartsfinal och vinnaren där möter Sverige och givetvis blir det Finland. Men jag skall inte säga för mycket nu eftersom USA missade ju slutspel och det var det absolut sista jag skulle gissa på.

Gårdagens förluster: Schweiz 1,70 och Lidköping 1,17.
Lidköping svarade för en jätteskräll igår när man bara fick 3-3 hemma mot Boltic. Undra vad som hände där egentligen? Hade man börjat fira det nya året redan kanske och glömde bort att spela bandy? Schweiz lyckades tyvärr inte att slå Slovakien så man missar nu kvartsfinal och får istället spela i nedflyttningsgruppen istället. Starkt av Slovakien att slå Schweiz tycker jag eftersom man är inte alls lika bra som dom enligt mig.

Dagens bästa spel från

Sunderland-Manchester City 2 (1,45) Fotboll, Premier League
United förlorade överraskande och föll igår hemma på Old Trafford mot jumbon Blackburn med hela 3-2. När släppte United in 3 mål på hemmaplan senast förutom mot Manchester City då de blev totalt överkörda med 6-1, det var säkerligen många år sedan? Perfekt läge för City att springa ifrån lite för båda står på 45 poäng så City tackar och tar emot genom att köra över Sunderland idag, det kan ni lita på.

Hoppas att ni hade en underbar dag igår och jag önskar er alla ett gott nytt år! Starten på det nya året med Sveriges vändning kunde ju knappast bli bättre? Awesome!

Kämpa..... :)


Kommentarer
Postat av: Berra

Inte kunde vi lita på att city körde över Sunderland..:) Riktigt starkt av Sunder att till och med vinna över city trots ett offside mål!

2012-01-01 @ 22:52:33
Postat av: Micke

Nee du berra, det kunde vi tyvärr inte! Sunderland stod för en av ligans största skrällar hittills och självklart var det starkt även om City var det bättre laget och vilade stjärnorna Silva, Agüero och Balotelli.

2012-01-01 @ 22:57:53
URL: http://spelaettkrysstva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0