Zlatan i skytteligaledning!


God förmiddag!
Söndagen blev precis lika bra som jag hade hoppats på och det var bara Bollnäs som inte lyckades vinna. Jag tittade på tv från 14.30 till 01.00 igår men det var hur härligt som helst.

Det började med Manchester City-Tottenham och där vann City efter en ruggigt svängig match. City ledde med 2-0 men Tottenham hämtade upp till 2-2 och i 90+1 så missade Defoe helt öppet mål då han skulle glidtackla in bollen men han gled för sent och bollen gick preciiiiis utanför stolpen, det var en helt ofattbar miss. Därefter får City straff i 90+5 efter att Ledley King har kapat Mario Balotelli bakifrån och det var en solklar straff som Balotelli rullade in och City fortsätter att vara obesegrade på hemmaplan.

Arsenal-United var inte alls lika bra tycker jag men där vann United med 2-1 efter ett sent mål av Welbeck och även i denna match var det en otrolig miss, dock så var det inte i 91:a minuten och matchavgörande utan det var när Arsenal låg under med 1-0 så missade Van Persie ett kanonläge då han sköt utanför.

Milan vann enkelt borta mot Novara med 3-0 och Zlatan blev tvåmålsskytt efter två läckra mål. 1-0 målet så tar han ned bollen på bröstet typ och skjuter sedan på volley och 3-0 målet så klackar han in en retur som retsamt rullar in i bortre gaveln. Zlatan leder skytteligan på 14 mål tillsammans med Antonio Di Natale.

Jag tittade också lite lätt på Frankrike-Slovenien i handboll och Frankrike slarvade otroligt mycket och jag trodde nästan att de skulle förlora men de vann med 28-26 tillslut.

Den sista matchen jag såg var NHL ishockey, mitt Philadephia mötta Boston och de vände ett 1-3 underläge till 4-3 efter ett äkta hattrick av Scott Hartnell. Matchen slutade 5-5 och Flyers förlorade sedan på straffar där Bryzgalov (hans fel att Flyers inte vann) släppte in båda medans Tim Thomas räddade 2 av 3 i Bostonmålet.

Gårdagens vinster: Milan 1,35, Dortmund 1,80, Udinese 1,57 och Kungälv 1,80.
Dortmund vann snyggt med 5-1 borta mot Hamburg och det blev gårdagens bästa spel tillsammans med Kungälv som körde över Tillberga med 7-2, precis som jag trodde. Tillberga är riktigt illa ute nu. Udinese vann med 2-1 på hemmaplan där man är obesegrad.

Idag har vi ett tunt utbud från Svenska Spel

Southampton-Leicester 1 (1,87) Fotboll, The Championship
Southampton har nu tappat serieledningen till West Ham eftersom bortaspelet inte fungerar speciellt bra. Hemma är man läskigt bra och har vunnit 11 av 13 matcher och endast förlorat 1 och målskillnaden är 30-9. Vinner man ikväll så är man ledare igen så jag tror att Leicester kommer att få det svettigt ikväll.

Nashville-Columbus 1 (1,60) NHL, Ishockey
Nashville har vunnit 8 av 10 matcher under 2012 och igår besegrade man Chicago med 5-2. Columbus är klart sämst i NHL. Lagen möttes för tre dagar sedan och då vann Nashville med 3-0.

Ha en bra dag och missa inte Sverige-Qatar 14.00.


Kommentarer
Postat av: simon

vinner sverige idag?

2012-01-23 @ 12:48:18
Postat av: Micke

Hej Simon! Nej absolut inte, det hade jag inte svarat ja på.. Sverige har varit odugliga i EM och återigen visade man svaghet och Serbien vann med 24-21. Förlåt för det sena svaret.

2012-01-24 @ 00:32:49
URL: http://spelaettkrysstva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0