Missar säsongens sista match!


Godmorgon!
Jag är sjuk och missar idag våran match hemma mot Sunne IK. Det är säsongens sista match och mitt livs sista match som junior, men jag vill inte fundera för mycket på det. Dock så är jag betydligt bättre än igår och jag kommer att kika på matchen och hejja på grabbarna.

Bollnäs slog Broberg med 4-2 och blev första lag att kvalificera sig till semifinal. Nu väntas antingen Villa/Lidköping eller Kungälv, jag tror att det blir Villa som har 2-1 i matchserien men jag hoppas att det blir Kungälv.

Det var fantastistk roligt att vara tillbaka igår och det kändes riktigt bra att sätta 4 av 5 matcher. Det var bara Benfica-Porto X som inte satt, det blev nämligen 2-3 där Porto avgjorde i den 87:e minuten, så det var otroligt nära i alla fall.

Greger Fürth 1,80 vann enkelt med 2-0, SAIK 1,30 vann med 9-5 och har nu 2-1 i matcher mot Edsbyn inför söndagens match. Drott 1,63 vann med 33-29 mot H43 och Mora 1,23 vann stort med 8-3, men det hjälpte tyvärr inte.

Mora var beroende av övriga resultat och det såg länge lovande ut, fram tills 19.03 i Almtuna då Malmö lyckades göra 1-0 i powerplay och det skickade ner Mora under playoff-strecket. Oskarshamn var tvungen att förlora men de spelade oavgjort och fick därmed 1 poäng mer än Mora som får lägga skridskorna på hyllan för denna säsong.

Idag är det mycket tysk fotboll och vi får se om formen håller i sig. Det roligare med denna lördag är definitivt Palermo-Milan, en otroligt viktig match som Milan bara måste vinna, vilket man inte har gjort på hela 6 år där borta på Sicilien.

Dagens bästa spel från Svenska Spel

B Leverkusen-B München 2 (1,75) Fotobll, Bundesliga
München är 4 poäng efter ledande Dortmund så varje match är otroligt viktig och man har 5 raka matcher i ligan utan förlust. Leverkusen ligger 5:a och har spelat upp sig på slutet men idag blir det stryk.

Freiburg-Schalke 2 (1,85) Fotboll, Bundesliga
Freiburg kryssar hemma men är dugliga borta och senast blev det 4-1 torsk mot Stuttgart. Hemma blev det 0-0 mot självaste Bayern München och det var starkt. Ska Schalke vara med och kriga i ligan så måste det bara vinna här eftersom de blev 0 poäng senast i 2-0 förlusten mot B München. Just nu ligger man 4:a.

H Berlin-Werder Bremen 2 (2,60) Fotboll, Bundesliga
Bremen är mitt favoritlag i Tyskland och där har vi två svenskar vid namn Denni Avdic och Markus Rosenberg som spelar varje match. Bremen ligger just nu 6:a och har sista Europaspelsplatsen och formen är mycket bra och även om man förlorade med 1-0 senast så spelade man ruskigt bra offensivt men fick inte utdelning. Idag lossnar det och man vinner med ett par bollar.

Djurgården-Modo 1 (2,30) Ishockey, Elitserien
Modo krigar för slutspel men Djurgården för att undvika kvalserien och det väger tyngre så Djurgården kommer att köra för liv och död i eftermiddag och det vinner man på.

Sirius-Pixbo 2 (1,50) Innebandy, Superligan
Sirius ligger sist på 17 poäng och på hemmaplan så har man bara vunnit 2 av 11 matcher, resterande har blivit förluster. Pixbo ligger 3:a och kommer med all säkerhet att hamna där. Pixbo kan spela avslappnat och bra och det är alltid skönare än med kniven mot strupen. Tvåan sitter.

Palermo-Milan 2 (1,68) Fotboll, Serie-A
Ikväll är Zlatan äntligen tillbaka!!!!!!! Milan blev rånade på segern senast i seriefinalen mot Juve och nu handlar allt om 3 poäng, i varje match. Milan har inte vunnit borta på Sicilien på 6 år men idag gör man det, jag är helt övertygad. Forzaaaa Milan!

Ha en underbar lördag!
(kommer aldrig att komma över detta på bilden härunder)


Kommentarer
Postat av: Anonym

riktig dålig tippare är du!! tyvärr.

2012-03-03 @ 17:00:13
Postat av: Lasse

Instämmer med föregående talare, att tro att man ska kunna vara borta från spel 5 dagar och sen ha koll finns inte ! Ska man spela måste man följa med och analysera varenda dag även om man inte läger spel.

Bara inse att grabben inte har tid !



Man får nog använda sitt eget huvud igen så ,am blrjar vinna som förut när tusenlapparna ramla in.

2012-03-03 @ 19:32:24
Postat av: Micke

Nej idag gick det inte bra...... Vadå varit borta från spel? jag läser precis lika mycket nu när jag jobbar, om inte mer! Jag har telefon jag med och är hemma 17.00 från jobbet så självklart hinner jag med det, men jag hinner inte skriva på bloggen eftersom träning går långt före detta plus att om inte inläggen är ute i tid för er läsare så anser jag det som onödigt!

2012-03-03 @ 19:43:34
URL: http://spelaettkrysstva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0