SAIK vinner guld!


Godmorgon!
Idag är det lördag igen, dock en betydligt sämre lördag än vad det brukar, spelmässigt sätt alltså. Men det är inte hela världen, får spela lite hårdare på det som finns istället då ;)

Jag gjorde ju ett inhopp här i veckan för jag kände att det var så sjukt säkra matcher till så jäkla fina odds. Det var Hv71 och Linköping som stod i 1,70 respektive 1,95 i J20-kvartsfinalerna där HV mötte Södertälje (vinst 2-1) och LHC mötte Västerås (vinst 7-3) så det blev en rätt så stor vinst ändå eftersom jag spelade hårt. Båda lagen gick vidare med 2-0 i matcher precis som jag trodde, LHC vann den andra med hela 5-0 och HV med 3-0.

Appropå juniorhockeyn så vann Brynäs J18 sin första kvartsfinalmatch mot Modo med stabila 2-0 och Brynäs var aldrig ens nära att släppa in bortalaget i matchen. Semifinalerna i senior SM-slutspelet är klara och det blir Skellefteå-AIK och Brynäs-Färjestad. Spännande!

Riktigt roligt för Brynäs att få vara i en semifinal, det har man inte varit på 12 år och sättet som man gjorde det på var helt fantastiskt imponerande. Det var i onsdags som det hände, Brynäs spelade nere i ett fullsatt Scandinavium i Göteborg där man tidigare har haft SJUKT svårt de senaste 10 åren, man låg under med 3-1 i sista perioden men lyckades kvittera till 3-3 med 27 sekunder kvar och sedan så kliver Elitseriens bäste spelare Jakob Silfverberg fram och skjuter in 4-3, så grymt roligt för Brynäs.

Det enda jag är besviken över som hänt under veckan är Pixbos 5-4 förlust i den första kvartsfinalen mot Warberg. Pixbo kom 2:a i serien efter vinnaren Storvreta och fick möjlighet att välja motståndare, dock inte Linköping eftersom Storvreta valde dom men Dalen, Helsingborg och Warberg fanns som alternativ. Man valde Warberg, sämsta tänkbara val enligt mig. Warberg står till och med som favoriter idag.......

Jag hinner tyvärr inte skriva nånting om matcherna nu eftersom jag har inte tillräckligt mycket tid så ni får nöja er med att se mina spel för dagen!

Djurgården-Timrå 1 (1,70) Kvalserien, Ishockey
Djurgården har hittat formen och man skapade fruktansvärt mycket chanser mot Örebro och det var ett under att man inte tog 3 poäng. Hemmamatch nu en lördag, perfekt läge för vinst.

AIK-SAIK 2 (1,75) SM-Final, Bandy, damer
AIK har rutinen men SAIK har det bästa laget tror jag, dags för guld nu för damerna.

Milan-Roma 1 (1,55) Fotboll, Serie-A
Viktig match för Milan, som vanligt. Alla poäng är viktiga eftersom Juve är 4 poäng bakom.

Getafe-Valencia 2 (2,30) Fotboll, La Liga
Återigen ett överodds på mitt favoritlag. Sist man spelade borta så sotd man i 3,20 mot Bilbao och vann med 3-0. Klara favoriter här.

Stoke-Manchester City 2 (1,60) Fotboll, Premier League
Måstematch för City som har tappat serieledningen till United med 1 poäng. Vinst är ett måste.

Ha en underbar dag mina vänner :) själv ska jag träna och titta på innebandy DM här i Gästrikland.




Kommentarer
Postat av: Marcus

Vad har hänt med dina speltips ? Saknar de, varför lägger du inte upp nåt? :(:(

2012-03-31 @ 20:32:57
Postat av: micke

fixar det imorgon!! :) har inte orkat med det då jag tappat så fruktansvärt mycket läsare...

2012-04-06 @ 20:37:45
Postat av: hejhej

micke det är på grund av ditt bloggande som du tappat läsare, synd!! RIP bloggen.

2012-04-08 @ 04:25:30
Postat av: Johan

När kommer bloggen igång igen? Tycker det är synd att du lagt ner

2012-10-06 @ 20:39:03
Postat av: Mikael

Tjena, jag gillar din blogg!

Jag hoppas jag inte stör, men tänkte bara fråga om du har lust att hjälpa till för jag skulle verkligen behöva det! Har du något intresse av ett Modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer så klart. Om du vill ha mer läsare som tycker om mode till din blogg så kan du alltid göra ett seriöst inlägg i forumet. Men om du kanske bara gillar att läsa inlägg och inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen i forumet. Tack snälla för att du tar dig tid att kolla på detta / Tack och kram från Mikael

2013-01-17 @ 21:54:11
URL: http://forum.modekampanj.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0