Tysk fotboll är svårt....


Godmorgon!
Igår var det stor Zlatanshow när Milan krossade Palermo på bortaplan där man inte hade vunnit på hela 6 år. Man får tacka Zlatan för det, han gjorde nämligen 1-0, 2-0 och 3-0 på bara 14 minuter och två av dessa var helt på egen hand. Det var tre fantastiskt läckra fotbollsmål och Zlatan är bättre än aldrig förr.

Juventus spelade också igår och det blev bara 1-1 hemma mot Chievo och Milan leder nu med 3 poäng med en match mer spelad och om det slutar oavgjort vid slutet så vinner tyvärr Juventus eftersom man har bättre inbördes möten.

Mina spel igår var bedrövliga och det var bara Pixbo 1,50 och Milan då till 1,68 som vann. Alla tyska lagen förlorade och det var Bayern München, Schalke och Werder Bremen och Schalke har nu spelat bort sig från guldstriden. Djurgården fick nöja sig med kryss och vann på straffar och det var så sjukt viktigt eftersom Linköping förlorade så Djurgården gick om LHC och nu avgörs ALLT i den sista omgången.

Mitt älskade Skutskär åkte ur Bandyallsvenskan igår efter 4-4 mot Nyborg i den sista och avgörande kvalmatchen som spelades i Sandviken på Jernvallen. Skutskär är ett klassiskt lag som alltid har varit bra och man spelade även i Elitserien (då Allsvenskan) år 2000 eller när det var och man slog SAIK på bortaplan och spelade oavgjort hemma, det är nånting jag aldrig kommer att glömma. Det här känns helt sjukt. Jag är lite sugen på att börja spela igen men vi får se hur det blir.

Dagens bästa spel från Svenska Spel

Nürnberg-Mönchengladbach 2 (2,25) Fotboll, Bundesliga
Nu har Mönchengladbach kanonläge att springa förbi München och ta in på Dortmund. Den chansen tror jag att man tar. Men pass upp, Nürnberg har varit bra på slutet.

Linköping-Storvreta 2 (1,85) Innebandy, Superligan
Storvreta är 5 poäng före tvåan Falun och det återstår 3 matcher = 9 poäng att spela om. 5 poäng är mycket och det släpper aldrig Storvreta men jag tror att man vill ha kontroll på serieledningen och därför lär de vinna idag.

Edsbyn-Sandviken 2 (1,80) Bandy, Elitserien, Kvartsfinal 4:5
Idag skickar SAIK ur Byn ur slutspelet. SAIK är bättre på alla sätt och vis och senast blev det 9-5 och nu har man ett rejält övertag.

Hammarby-Västerås 1 (1,65) Bandy, Elitserien, Kvartsfinal 4:5
Hammarby tappade 3-1 i fredags och förlorade med 4-3 på förlängning och det var ruskigt oturligt för Bajen var mycket bättre. Senast hemma på Zinken vann man på förlängning men var även då mycket bättre och idag lossnar det för grönvita Bajen. Häftigt med en sån otroligt tuff matchserie!!!!

Umeå-AIK 2 (1,65) Innebandy, Superligan
Umeå är katastrofalt dåliga och ligger näst sist i serien och jag tror att man slutar där. AIK har 2 poäng upp till slutspelsplats och det är som sagt 3 omgångar kvar så allt är möjligt. AIK har dessutom en strålande form och senast besegrade man Helsingborg med hela 11-3.

Ha en mysig söndag och glöm inte bandyn på TV4 Sport sen och ikväll väntar kontoret med Ove Sundberg och en mycket bra långfilm, The Proposal. Fast jag ska se Big Brother ;)


Kommentarer
Postat av: Roni Mezo

Intressant att du spelar på Storvreta.. Jag är ju linköpingbo så jag litar på LIBK och oddset lockar mer.. Sen tycker jag att manu på 2,40 är hur spelvärt som helst!!!

2012-03-04 @ 13:15:01
Postat av: Micke

Kul med lite folk som tror emot mig :) härligt!! ja Man United var ju riktigt bra, hoppas du spelade dom? :)

2012-03-04 @ 18:54:27
URL: http://spelaettkrysstva.blogg.se/
Postat av: Roni Mezo

Ja hade dem i en chanstrippel med napoli och edsbyn till 12 gånger pengarn så det blev en bra plus i kassan även om psv svek på min sk "säker" lapp :)

2012-03-04 @ 22:45:33
Postat av: Micke

härligt, snyggt!! :) jaha okej, det var vågat att ha PSV i en säker lapp, gick ju inte speciellt bra för dom, 6-2, fy fan.. :)

2012-03-05 @ 08:29:42
URL: http://spelaettkrysstva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0