Helg och speldags, underbart!!


Godmorgon!
Nu är det speldags igen efter en knapp veckas ledighet här från bloggen och oj vad mycket det finns att skriva om egentligen, men jag nöjer mig med Messis målkalas från matchen i onsdags mot B Leverkusen då han gjorde sjukliga 5 mål, det har aldrig någonsin hänt tidigare.

Messi är överlägset världens bästa fotbollsspelare och hur mycket jag än gillar Zlatan så måste jag faktistk erkänna det. Däremot så är Messi inte i närheten av Zlatan eller Cristiano om man jämför kvaliteér, Zlatan och Cristiano pissar på Messis när det gäller skott, styrka, huvudspel, passningar, spelsinne, osvosv. Messi är kvick och fantastiskt skicklig på att löpa med boll (bäst genom tiderna utan tvekan) och han är nå fruktansvärt effektiv när det gäller avslut. Nog om det.

Milan gick vidare till kvartsfinal i CL efter en mardrömsstart borta i London mot Arsenal då man släppte in 1-0 redan efter 7 minuter, Arsenal hade 3-0 i paus och jag måste säga att jag vart bra arg och nervös. Men nu gick det vägen och jag orkar inte lägga ner mer tid på det nu utan jag är otroligt glad och stolt över att Milan gick vidare.



Philadephila Flyers går fantastistk bra nu och är uppe i 4 raka segrar varav två har Bryzgalov hållit nollan och det var väl de första på hela säsogen för honom, typ...? Han har varit helt oduglig och överlägset sämst i hela ligan men nu har han faktiskt varit bra. Flyers besegrade Detroit i tisdags och då var han mycket bra och visade prov på bra spelsinne och han är ju en väldigt duktig målvakt om han gör det han ska (vi alla minns fjolåret i Phoenix). Hoppas det håller i sig nu för Flyers!

Idag drar semifinalerna igång i bandyn och även kvartsfinalerna i hockeyn, först ut är Luleå-AIK och Skellefteå-Modo. I bandyn så ställs Sandviken mot Hammarby och dagens matchs spelas nere på Zinkensdamm och Bollnäs tar emot Villa hemma på Sävstaås och jag tror att mitt underbara Bollnäs kör över Villa idag, åtminstone är det vad jag hoppas.

Nu drar vi igång!! :)

Dagens bästa spel kommer såklart från Svenska Spel

Mönchengladbach-Freiburg 1 (1,47) Fotboll, Bundesliga
Ja Freiburg ör knappast något toppenlag och framföralt inte på bortaplan, där har man bara vunnit 1 match av 11. Senast slog man topplaget Schalke och det var otroligt starkt men Mönchengladbach som sullade till det sist och förlorade mot Nürnberg kommer garanterat att vinna idag på hemmaplan där man ännu är obesegrad och har 25-8 i målskillnad. Mönchen ligger 3:a med 1 poäng efter andraplatsen som Bayern München har.

Reading-Leicester 1 (2,00) Fotboll, The Championship
Det råder ingen tvekan om att Reading är det hetaste laget i ligan just nu. Man har 7 raka segrar och laget har hållt nollan i 6 av dessa, det är mycket imponerande. Just nu ligger man på en 3:e plats men har en match mindre spelad än ledande Southampton så vinner man här ligger man delad 1:a. Leicester kan inte utmana topplagen och för tillfället ligger de på 11:e plats och senast blev det stryk med 3-2 mot Bristol City som knappast är ett topplag.

Drott-Alingsås 1 (1,70) Handboll, Elitserien
Drott har visat bra form på slutet men har tuffa matcher kvar efter denna, nämligen serieledarna Guif och Skövde. Det är till att Drott vinner idag eftersom man håller den sista slutspelsplatsen men bara med 2 poäng före jagande Redbergslid. Alingsås har vacklat på slutet och fick storstryk i förr förra omgången mot ystad, 30-18. Senast så blev det 27-27 mot Aranäs och laget ligger 4:a och har inte chans att halka ner på 5:e plats om man förlorar idag. Jag tror stenhårt på ettan.

Bollnäs-Villa/Lidköping 1 (1,75) Bandy, SM-Semfinal 1:5
Bollnäs inleder hemma på Sävstaås i denna tuffa matchsserie, det är tvåan Villa mot trean Bollnäs så det är verkligen en jämn kamp. Bollnäs är enormt starka på hemmaplan och jag tror att det blir avgörande idag och sedan så har Bollnäs hörnspel fungerat nästan för bra så Villa för passa sig ordentligt ikväll. Forza!!

Real Betis-Real Madrid 2 (1,35) Fotboll, La Liga
Finns inte så mycket att orda om tycker jag, 1,35 på Real är alltid ett bra odds. Betis ligger i mitten och är helt okej men att man tar poäng mot Madrid kommer inte att hända.

Ha nu en underbar sportlördag!!




Kommentarer
Postat av: Marcus

Änligen !! Har väntat länge på dina speltips och jag måste säga att jag älskar dina tips :) Fortsätt så här...

2012-03-10 @ 11:44:08
Postat av: Micke

Tackar Marcus, kul att höra!! :) gick lite sisådär idag, bättring imorgon!!!

2012-03-10 @ 22:42:07
URL: http://spelaettkrysstva.blogg.se/
Postat av: hejhej

micke du har alltid fel vad gäller tyska matcher ;)

2012-03-10 @ 23:58:45
Postat av: Marcus

När kommer dagens spel ?

2012-03-11 @ 12:32:16
Postat av: Anonym

kommer inte dagens spel eler?

2012-03-11 @ 14:21:03
Postat av: Micke

ja tyska matcher är inte min grej.....



marcus: det blev fel med uppdateringen så nu är det försent..... men jag hade iaf Pixbo, Valencia, Milan, United och Espanoyl, så det hade blivit en riktigt bra dag! Hade dock missat City..

2012-03-11 @ 16:55:33
URL: http://spelaettkrysstva.blogg.se/
Postat av: Marcus

Hoppas på riktigt bra tips imorgon ;)

2012-03-16 @ 21:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0